pools November 28, 2009 Report November 28, 2009 Hej Bernt!Jag har också gjort lumpen på I20. Fast jag gjorde den 71/72. Och jag hadedet lite närmare hem. Bara 5 mil. Men vi hadde ingen "ständig nattpermis"utan fick bara åka hem på helgerna. Vilket kompani låg du på? Själv låg jagpå 11:e, granatkastarkompaniet. Men jag tror att man gjorde många färändringarsen jag muckade. Det såg man åtminstone på dom repövningar man gjorde.Björklöven var nybildade då du gjorde lumpen i Umeå. Dom kom till genomsammanslagning av två andra lag 71/72.Elitserien började 75/76.Jo, det finns massor av bl.a. lax i Vindelälven. Ett fiskeparadis i det närmaste.Och nu kommer dessutom vattenfall att bygga en ny laxtrappa förbi Stornorrforsi Umeälven, vilket kommer att ge ett jättetillskott på bl.a. lax i älven. Sen ärden ju "ganska" vacker också.Denna bild tog jag i somras från båten. Roddbåten alltså. Vi behöver inteså mycket motor i dessa lugna vatten. Och "Draggen" och Universum, ja, där har man hävt en och annan. Och du, om du nånsin skulle förirra dej åt det här hållet, och det gäller föralla andra också, så KRÄVER jag att ni kontaktar mej. Vi måste helt enkeltträffas då! Mvh.pools Citera
Guest my little pony November 28, 2009 Report November 28, 2009 Hej Pools igen.......oj vad världen är liten.......självklart skulle jag höra av mig om jag kom upp till björkarnas stad........gud jag glömmer inte skitlukten ifrån Obbola...men undra hur många små krigare man lämna efter sig däruppe.....(Universum o Dragonen) o då fanns ju även röda lyktan minns du den? Va fan hette platsen mitt i emot över viken av älven där flygplatsen ligger? oj jag har glömt.....föresten de där med slutnamn mycket slutade på -mark också typ Ersmark...Jag kommer inte ihåg vilket kompani jag låg på? jag tror nog jag inte tillhörde det på det viset.....jag var på andra spaningsplutonen vi var tre grupper på ca 7 personer i varje grupp på varje spaningspluton...man var ju krigare....(hihihaha) ....jag har bara gjort en gång repövning typ jag tror det var ca 1990 nån gång sen dess har jag inte varit upp nått mer...men ni har en jätte fin natur men lite för mycket vinter tycker jag......då jag var där så var det lätt över en meter snö o kriga i.....men det var ju jävligt kul o tolka efter alla dessa bandvagnar som fanns....men här nere är ingen snö.....så imorgon blir det sista turen med mitt ny förvärr........sen ställer vi av i 4 månader precis......MVH "my little pony" Citera
pools November 29, 2009 Report November 29, 2009 Detta blir lite för personligt för att diskutera på forumet, och lite för ointressantför andra. Du har fått ett PM. Citera
Recommended Posts