Jump to content

Recommended Posts

Okej

Tack för ert snabba svar, jag har en shaker 500 så då är det bara ett framme vid rattstången, skönt att inte behöva byta hela stereon för den delen.

Skiljer det sig mellan årsmodellerna 2005-

Okej

Tack för ert snabba svar, jag har en shaker 500 så då är det bara ett framme vid rattstången, skönt att inte behöva byta hela stereon för den delen.

Skiljer det sig mellan årsmodellerna 2005-

vet inte tyvärr :(

Då sitter det två vid vänsta kickpanelen.ett till varje sub (en i varje dörr).

Vad ska du göra??Lite nyfiken :lol:

Det blir ett el-ljud i stereon när jag använder ljuset, fäller ned caben, även om ljudet är av (och stereon på )

Det blir ett el-ljud i stereon när jag använder ljuset, fäller ned caben, även om ljudet är av (och stereon på )

Prova att dra ur säkringen till stegen.då vet du att det är dom som spökar.då kan du iaf utesluta resten av stereon

Prova att dra ur säkringen till stegen.då vet du att det är dom som spökar.då kan du iaf utesluta resten av stereon

Tog ur säkring nr 16 till slutsteget, då slutar oljudet, vart ingen skillnad på ljudet, lika dåligt, så jag tror slutsteget är skit

Hur menar du exakt.oljudet slutar men det låter lika dåligt??Låter det det dåligt när du spelar musik??

det blir ingen höjning som det normalt blir när man kopplar in ett slutsteg, låter fortfarande som typ 2*5 W

Hur menar du exakt.oljudet slutar men det låter lika dåligt??Låter det det dåligt när du spelar musik??

det blir ingen höjning som det normalt blir när man kopplar in ett slutsteg, låter fortfarande som typ 2*5 W

Mät vid stegen så du har 12v mellen minus, konstant plus och mellan minus, remote

minus- = stifft nr 8 BK/RD

Konstant+ = stifft nr 5 WT/VT

Remote (+) = stifft nr 9 L.GN/VT

Okej

Ska prova när barnen sover och jag får lite lungnt

Gör de.De känns som att du inte har minus fram till stegen.Båda drivs på samma komtaktdon men går ut i varsen.

Mät som jag sa för att vara säker.Det behöver inte vara något fel på varken stegen eller stereo.

Mät vid stegen så du har 12v mellen minus, konstant plus och mellan minus, remote

minus- = stifft nr 8 BK/RD

Konstant+ = stifft nr 5 WT/VT

Remote (+) = stifft nr 9 L.GN/VT

Verkar som 2007 års har en lite annan koppling än det shema som jag fick, kan det vara så, hittade ingen ingen kabel alls på nr8.

Har även kommit fram till att det bara är dom stora runda högtalarna fram som vidare utvecklar det tråkiga ljudet

mvh Tommy

Okej.Det är bara dom stora runda högtalarna som går via stegen.Alltså e de dom som krånglar.

Som sagt tror jag dom inte får någon kontakt med jorden (-) å då uppstår ljuden från resten av systemet.

Om det inte finns någon på stifft åtta, gå på färgerna då svart/röd.

Okej.Det är bara dom stora runda högtalarna som går via stegen.Alltså e de dom som krånglar.

Som sagt tror jag dom inte får någon kontakt med jorden (-) å då uppstår ljuden från resten av systemet.

jag har kollat mellan svart/röd och mellan violett/vit då har jag 7.6volt

följande kablar sitter i min kopplingsplint på det främre steget

plats 1 Tom

plats 2 Svart

plats 3 Röd/svart

plats 4 Svart/orange

plats 5 Tom

plats 6 Vit/violett

plats 7-8 Tom

plats 9 Svart/röd

plats 10 Grön

:crazy: GOD JUL på er alla

jag har kollat mellan svart/röd och mellan violett/vit då har jag 7.6volt

följande kablar sitter i min kopplingsplint på det främre steget

plats 1 Tom

plats 2 Svart

plats 3 Röd/svart

plats 4 Svart/orange

plats 5 Tom

plats 6 Vit/violett

plats 7-8 Tom

plats 9 Svart/röd

plats 10 Grön

:crazy: GOD JUL på er alla

Det stämmer inte riktigt med det schemat jag har men för att vara säker på att svart/röd är minus kan du summra mellan den å en annan minuspungt. "ringer" det då så är det minus.För att få reda på +,ta bort säkringen som driver stegen å ring till vit/violett.tänk på att ringa på rätt "sida" av säkringsstifften.

Ringer det där är vit/violett +

Du kan prova dig fram på de sättet på alla stifft.Skulle det nu vara + och - du fick 7,5 volt mellan är det ju inte som det ska.Stegen får inte den spänning de behöver.

De schemat jag har finns i en av länkarna jag skickade.

Lycka till å god jul

Hejsan igen

efter nya mätningar så är det 12v fram till steget mellan röd/svart och vit/violett så så långt verkar allt vara ok.

Skit bra.mät då mellan minus å remoten L.GN/VT.Där ska finnas 12V när stereon är på.

Stifft 9 enligt mina uppgifter

Mätte grön/violett mot jord och den har ström också

Synd.Då är de säkert lågnivån från stereon till steget.

Har du ett gammalt steg så kan du ju prova me det för att utesluta steget eller stereon.

Det känns som stereon eftersom stegen får signal från samma utgång från stereon å det skulle vara konstigt om båda stegen

har gått åt pipan.

Antar att du har kollat bakom stereon så alla kontakter sitter som dom ska.

Sista utväg som är lite långsökt är att resistansmäta lågnivåtrådarna mellen steg å stereo.Får du hög resistans så e de på vägen

det spökar.

Lågnivå: minus:PK/BK plus:BN/OG

Tack alla som hjälp till att fixa min stereo speciellt till micke 85 , nu funkar den, det visade sig vara någon som pillat på den tidigare så ett stift hade krökt sig på en kopplingsplint

:D Tommy