Jump to content

Färger


Hinkas

Recommended Posts

Hejsan, jag har för mig att jag såg en sida här för länge sedan där man kunde se bilder på hur sin bil såg ut med original färgen. Enligt koderna på min bil ska den vara light blue metallic.

Om det är någon som vet vart jag kan få tag på färg koden till den färgen också så jag kan få lite färg på tillvaron i sommar vore trevligt :wink: . Kanske man hinner med och få den färdig till Rättviks veckan.

Drog ju precis iväg ett mail till USA för att få tag på den sista plåtbiten som jag så länge väntat på. :shock:

Link to comment
Share on other sites

Det stämmer jätte bra det!

Tack så himla jätte mycket =). Dagen räddad :wink: .

Nu ska vi bara vänta på svar och se när jag får sista innerskärmen till bilen då. Vill ju kunna köra i sommar. Första gången jag får köra bilen utan handledare bredvid isådanafall :lol: .

Link to comment
Share on other sites

Körde upp gjorde jag i sommras, så det är klart. Jag var ute med mach-1'an och övningskörde med morsan, snacka om att polarna var avundsjuka =).

Men morsan ville mest köra själv ; ). Fick hålla en hand på ratten och butta undan morsan med andra handen :wink: .

Sedan tyckte inte on om när man brände lite gummi heller...

Link to comment
Share on other sites

Vad tusan, ska man aldrig få svar på mailet man skickade iväg och beställde sista plåtbiten. Vill ju ha den nyss så jag kan börja skära, svetsa och lacka.

Appropå lacka, vart kan jag få tag på färg kod som passar lite bättre för svenska lackerare än dom dritzler eller vad dom heter? Eller funkar det att ge lackeraren de nummren också? Vill ju inte åka ifrån lacken med en gris rosa mustang :lol: .

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Börja med att ringa klubbens lackare i Ösmo han

kan omvandla nästan alla Mustangens nyanser i

två komponents färg. :)

Tips två åk till din lackare och kolla i hans arkiv, jag

kan garantera dig att du hittar den färgen du söker

på en existerande märkesbil. :?

Om du väljer en färg som tillverkas till någon av dagens

bilar så är problemet med bättringsfärg löst den dagen

du behöver, det blir också lättare att få delar omlackerade

så att dom stämmer 100%. :shock:

Klubbens lackare i Stockholm LGH AB Lennart Björkman

08/520 309 11. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jag kommer säkert att återkomma med samma fråga igen eftersom jag har en tendens att glömma bort saker :lol: .

Jag har IAF fått svar från dom jag beställde sista plåtbiten, så den dyker väl kanske upp om en sissodär två veckor eller så, det beror väl på hur dom skickat den, förhoppningsvis med flyg.

Så då kanske jag kan ta den till Rättvik i sommar, ny lackad och fin.

Tyvärr så fick några grejjer kompromissas bort, jag hade bl.a inte tid att beställa vingen och front läppen, det hade tagit för lång tid att få hem alla dom grejjerna, kanske att man tar hem dom sedan.

Nu börjar det pirra i magen, nu känns det inte så långt bort. Bilen har ju bara stått i 4 år nu, skäms över att jag inte lagt mer tid och pengar på den.

Link to comment
Share on other sites

Ja, morsan som är lärare fick ett bra tips från en elev. Att man skulle starta en tids bank. Alltså skulle man kunna sätta in lite tid på ett konto när man har tid över, och spara till ett senare tillfälle när man behöver den tiden mer.

Om det går att omsätta i praktiken är ju en annan sak :roll: .

Risken är väl att man hade tagit alldeles för många lån till att göra anndra onödiga saker så att man tillslut inte skulle ha någon tid över...

Jodå, jag hoppas att kunna glänsa lite med er i Rättvik, det är så länge sedan man var där med bilen nu. Har varit där många gånger utan och kolla på alla anndra fina bilar, men nu vill jag allt åka med i tåget jag också igen =).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...