mustangsally March 27, 2011 Report March 27, 2011 Vilka munstycken sitter det i denna från fabrik? Citera
Lars Oscarsson cmc383 March 31, 2011 Report March 31, 2011 Hej.Taskigt med svar ser jag, varför vill du veta munstyckenas storlek, dessa är anpassade förden motorn som förgasaren monteras på, skillnaden blir först då man monterar samma typav förgasare på exepelvis 390, då blir munstycken också större.Har du en 4300 som har suttit på en 302 så funkar den även på 289, det är inte så mycketsom skiljer mellan dessa, möjligen något lite beroende på ventil sidan.D.v.s. om förgasaren tex monterats på en 2V motor där man bytt insug till 4V och då ocksåmonterat 4V förgasare, det som händer är att förgasaren blir något för stor.Till din fråga, du behöver inte skruva med förgasaren, inte heller behöver du byta munstycken.Jag hoppas att du förstår lita av det jag skriver, har du skaffat en renoveringssats (packningaroch div) till din förgasare, det kan hjälpa med en ompackning och ny grundinställning. Citera
mustangsally April 1, 2011 Author Report April 1, 2011 Oki. Jag tänkte skaffa en rep. sats men innan jag river förgasaren så ville jag ha lite fakta om bla munstycken så jag vet vad det ska sitta i. jag har ju inte en aning om vadför folk som har skruvat med den innan och vad dom har hittat på. Ska beställa repsatsen bara jag kommer ihåg att göra det nångång;-) Citera
Recommended Posts