pools August 7, 2011 Report August 7, 2011 Den 20:e augusti måste ni släppa allt annat och komma till Vindeln.Då invigs den nya Häradsvägen efter ombyggnad. CMC Västerbottentillsammans med Jaguarklubben Sverige kommer att dels ingå i denbilutställning som vi har, och dels tävla sins emellan i en skicklighets-körning. Jaguarerna kommer att bli upp till 10 st. så vi måste se tillatt vi blir fler. Så kom nu till en av sommarens trevligaste träffar. ViMÅSTE se till att vi blir fler än Jaggorna.Tävlingens regler kommer inte att offentliggöras förrän just innantävlingsstart. Bara för att ingen ska kunna träna innan. Jag och domandra som lägger upp tävlingsbanan kommer ju naturligtvis inte atttävla. Vilka som ställer upp, får ni själva bestämma. Men jag hoppasatt alla som kommer ställer upp. Vi måste dock ha ett lika antal bilarfrån varje klubb, så vi kan köra parvis. Om bara två Jaggor ställerupp, får bara två Mussar tävla också. Om tio Mussar ställer upp ochbara fem Jaggor, måste vi också gå ner till fem. Då får vi rösta omvem som ska starta. Så det kommer att bli lite taktik i tävligenockså. Fina priser utlovas också. En STOR pokal till vinnaren, ochplaketter till alla som ställer upp.En annan programpunkt under dagen blir en parad där vi kör medvåra bilar efter den nybyggda gatan. Det är då meningen att denbil som vann tävlingen kör först och därefter alla andra. Vi hardessutom erbjudit ett antal pensionärer från Solhaga, att åka medi våra bilar. Det var ju ett populärt evenemang både i Lycksele ochi Umeå, att åka "raggarbil" Nu har vi ju inga raggarbilar direkt, mendom kommer nog att uppskatta det ändå. Synd bara att min egenmamma gick bort i februari, 95 år gammal, hon skulle definitivt hagillat att åka med mej i cabben genom byn.Jag vet inte om jag ska beordra er att komma, eller bara be er kommatill denna täff. Det skulle va så jäkla roligt att få visa Vindelborna vilkenfin och trevlig klubb vi har!Mera info kommer senare.Mvh.P-O Citera
Recommended Posts