Jump to content

Mustanger i trakten kring Katrineholm

Recommended Posts

Ja, finns det några såna i krokarna?

Jag vet om några men det måste finnas många fler, skulle vara trevligt med en veckoträff eller liknande.

Det går ju att åka till Nyköping och hamnträffarna där, eller Norsholm på torsdagar men jag tycker det är för långt. Vi skulle ha något skoj i KFV-regionen tycker jag. Någon mer som tycker lika?

Mvh

Rickard

Jag är inte från Katrineholmstrakten, så det här inlägget hör kanske inte riktigt hit, men jag vill bara göra ett förtydligande angående träffarna i Norsholm.

I Norsholm (mellan Linköping och Norrköping för den som inte känner till Östergötlands geografi) har tidigare bilister och motorcyklister träffats på torsdagarna. Antalet deltagare har på senare år vuxit, och mest är det moderna motorcyklar som har ökat i antal. Det har blivit så många motorcyklar så att när man kommit dit i bil har det varit svårt att hitta någonstans att parkera, utan man har fått ställa bilen en bra bit bort och på så sätt hamnat lite utanför själva träffen.

För att undvika trängseln har NVBK (Norrköpings Veteranbilklubb) i år tänkt hålla träffar i Norsholm varje TISDAG (vid slusscaféet). Dom moderna motorcyklarna kommer fortsätta med sina träffar på torsdagar. Det kanske dröjer ett tag innan alla fattar, men det är alltså tänkt: Bilar på tisdagar, MC på torsdagar.

En annan veckoträff som brukar vara kul är den i Vadstena (kanske också för långt från Katrineholm). Den är på Onsdagar, vid leksaksmuséet intill Vadstena slott. Många bilar (flest amerikanska) och en hel del motorcyklar också.

Ronnie S; bra info om Norsholm! Det visste jag inte men jag har hört många klaga på antalet MC så det var väl bara logiskt att man delat upp det. Vi kanske ses där nån gång i sommar, jag brukar åka ner ett par gånger varje säsong i alla fall.