Gtttggg September 25, 2011 Report September 25, 2011 GT 98:ans tankmätare verkar ha *fastnat* på full tank. Det hände efter senaste tankningen då jag fyllde upp tanken och har kört sen dess ca 8 mil men mätaren har inte rört sig alls. Kan den ha hängt upp sig? Jag vet att den funkade normalt vid testkörningen då det var kvarts tank när jag körde iväg och mätaren hade sjunkit efteråt. När bilen skulle köras hem, var mätaren nere på reserven då jag tankade fullt och upptäckte i efterhand att mätaren visar fortfarande fullt. Är det vanligt att tankmätaren stannar kvar vid nuvarande bensinmängd även när motorn är avstängd och nyckeln är inte kvar i tändningen? Motortempmätaren är likadan vid full arbetstemperatur men verkar sjunka när man ska starta bilen typ dagen efter. Citera
sn95cobra September 25, 2011 Report September 25, 2011 På min cobra så kan jag just köra 8 mil innan den rör sig! Går långsamt ibörjan! Citera
sn95cobra September 25, 2011 Report September 25, 2011 Mätarna nollställs nästa gång du startar! Citera
Recommended Posts