John cmc668 May 25, 2004 Report May 25, 2004 Hej jag skulle vilja veta hur mänga hp en standard vev från en351w håller för och när det är lämpligt att byta till en smidd.Håller på att bygga en banracer och motor kommer att ligga påca 500hp, vill veta om jag om orginal håller.Tackar för svar Citera
Gäst May 25, 2004 Report May 25, 2004 Jo det håller.Jag har själv en liknande maskin och har aldrig haft problem.Mer viktigt är att bottendelen är stabil.Jag har 4-bultade överfall på min 351WMen ska du köra banracing så är det nog änndå kanske vettigt att titta på en stålvev efterssom påfrestningen pågår under så lång tid.Beror på hur seriöst du hade tänkt köra?Jag busar bara runt gathörnen och lite då & då på banor.Oftast är det bästa att köpa ett färdigt "kitt" med vev/stakar och kolvarGlöm inte att svagaste länken styr!!!Har man en dyr stålvev så är det inte kul när en stake eller ett överfall går sönder. Citera
Recommended Posts