Gtttggg March 26, 2012 Report March 26, 2012 Är det nån som har haft märkbart ljud från urtrampningslagret efter vintervilan? Min låter som fullt rattutslag när motorn är igång och pedalen nedtryckt. Vid avstängd motor gnisslar kopplingen när jag trampar ner och släpper upp den. Citera
FastMagnus March 27, 2012 Report March 27, 2012 Kan vara ditt urtrampningslager som är på väg att ge upp Citera
Gtttggg March 28, 2012 Author Report March 28, 2012 Det hoppas jag verkligen inte. Jag vill inte kosta på nytt lager med tanke på priset är överdrivet högt förrän jag har börjat att köra med bilen ordentligt och se om det tystnar. Skulle den behöva bytas, är det verkligen dålig kvalite som inte tål vintervila.PS. Det har slutat att gnissla vid avstängd motor. Citera
FastMagnus March 28, 2012 Report March 28, 2012 Det hoppas jag verkligen inte. Jag vill inte kosta på nytt lager med tanke på priset är överdrivet högt förrän jag har börjat att köra med bilen ordentligt och se om det tystnar. Skulle den behöva bytas, är det verkligen dålig kvalite som inte tål vintervila.PS. Det har slutat att gnissla vid avstängd motor.Har du tur så slits det in ;) Citera
Gtttggg March 29, 2012 Author Report March 29, 2012 Har du tur så slits det in ;)Klart det gör. Jag tog ett litet snack med en gammal bekant till mig och är dessutom bilmekaniker. Han sa åt mig att "köra in" bilen ett tag med tanke på den har stått stilla. Citera
Recommended Posts