Jump to content

Recommended Posts

Har problem med att hitta ett alternativt bilbatteri till Mustang -96 har ett Banner batteri idag som är kasst men ett nytt med detta artikelnummer finns inte .har svårt att hitta något annat i denna djungel av batterier då mått och poler ska vara rätt vad har ni föt batterier ?

Med vänlig hälsning, Tomas

Polerna sitter ju omvänt jämfört med de flesta andra batterier (om det nu är samma batteri i 96:an som i min 95:a). Hade problem ett hitta ett som passade när mitt dog förra året (en Delcomodell som bara verkar finnas i japan): Hittade ett annat Delco som passade hos American Racing (gissar att de tar från Hansen Racing), annars har Grufman bil i Sthlm Motorcraft som passar. Finns även ett Global i rätt storlek med polerna rätt vända, tror det är Mekonomen som kan fixa fram det. Billigast var nog Delcobatteriet, kostade nånstans 1700-1800. Verkar bara vara Mustang och Chrysler Neon som har den här storleken på batteri och polerna vända på det sättet.

Micke

Gäst

Hej,

köpte ett Banner batteri på Autoexperten i maj 2007 för 545 kronor. Det är till en Fiesta. Funkar än alldeles förträffligt. (Kör bara på sommaren).

Har dubbla runda poler - och det minns jag var viktigt så kablarna räcker. Innan satt det ett Optimum batteri - och det kan tänkas att kabelskorna är bytta för detta ändamål.

• 1 year later...