Jump to content

bilder1966 cab


turbo57

Recommended Posts

Fasen Lars nu har jag ju glömt vad jag tänkte skriva:confused:. Tusen tack för den fina kommentaren, beställde monteringssatsen från USA och kollade inte tillräckligt noga (monteringssatserna här brukar ju vara kompletta med fjädrar och fästen mm tydligen inte så over there, men det är löst nu via Mekonomen). Lägger inte ut bilder på passagerarsidan som är monterad igen precis som förarsidan(förutom stötdämpare):p/Leif

Link to comment
Share on other sites

post-6663-144839322747_thumb.jpgVäxellådan blev färdig ihopsatt i går kväll (lite problem med kickarmen som jag inte tycker om, men det löser sig nog),sista framvagnsdelarna slipade och lackade, bromsar fram färdiga ikväll(hoppas det är rätt monterat):p/Leif

post-6663-144839322741_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

[ATTACH=CONFIG]26115[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]26116[/ATTACH]Växellådan blev färdig ihopsatt i går kväll (lite problem med kickarmen som jag inte tycker om, men det löser sig nog),sista framvagnsdelarna slipade och lackade, bromsar fram färdiga ikväll(hoppas det är rätt monterat):p/Leif

Leif, ingenting "bromsar" dig! Hatten av ;)

Link to comment
Share on other sites

Tack, Lars och Anders för era positiva kommentarer känns bra för en man som skruvar för brinnande livet just nu, tid för regbesiktning i mitten av Juli är beställd idag(två månader efter planerad tid) ,men jag hoppas att allt kan bli färdigt tills dess, om inte får man väl flytta tiden. Jag har försökt införa VAB på jobbet(Vård Av Bil), men har inte fått igenom det så det har blivit semester på Fredagar istället:angel:/Leif (Anders, jag misstänker att du helst skulle vilja strypa oljan till bakbromsarna helt)

Link to comment
Share on other sites

post-6663-144839323712_thumb.jpgOm man tänker på hur frambromsen såg ut när jag började känns det trevligare att jobba med rengjorda delar några hjulbultar som fattas bara (kommer imorgon), äntligen tätt i bakre regionerna med rätt tank. Tack igen Anders, så här fina plåtfälgar har jag inte ägt nån gång förut och precis såna däck jag var ute efter:D/Leif

post-6663-144839323686_thumb.jpg

post-6663-144839323702_thumb.jpg

post-6663-144839323719_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Tack Lars, nej har inte svalnat utan tvärtom glödhet, nu måste takten öka ännu mer om det ska kunna bli besiktning i mitten av Juli. Planen ändrad igen montera så mycket som går före lack (motor, låda , bakaxel, sista bromsdelarna, sista elen), lackering, montering det sista besiktning (så är planen nu men den ändras säkert fler gånger):wtf: /Leif

Link to comment
Share on other sites

post-6663-144839324804_thumb.jpgNu är det lite spänt Lars, gamla cabtyget borta, tyvärr är det nog inget att malla efter så det blir att mäta in från början, ställningen är i bra skick förutom främre bågen som är lite ankommen(vilket tydligen är vanligt), hoppas jag kan få några tips hur man ska behandla bågen (kemisk metall?), lite mer delar förberedda för målning. Tyvärr verkar det inte som jag får något svar på min fråga om neutralkontakten i forumet för bakaxel och växellådor så jag får väl lösa det själv på nåt sätt:p/Leif

post-6663-144839324792_thumb.jpg

post-6663-144839324814_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Lådan är ju ihopskruvat Lars, men kickarmen skrapar mot neutralkontakten vilket jag inte tycker om, och kickaxeln får ju inte gå för långt in för då släpper ju tätningen mot o-ringen. Vet inte vad och om det är något fel, men jag har försökt flytta in neutralkontakten en bit genom att minska höjden på fästpunkterna, men innan jag minskar ännu mer undrade jag om det var något fel eller om man kunde lägga en teflon bricka mellan armen och kontakten?/Leif

Link to comment
Share on other sites

Nja de sprängskisserna jag har tittat på verkar det inte vara nån bricka utan o-ringen som tätar axeln, jag har inte hittat nåt om nån bricka, eller distans, tyvärr har jag ingen bild hur det ser ut, men jag funderade på om det gick att lösa med en teflonbricka:confused:/Leif

Link to comment
Share on other sites

Roligt om du kan få några nya "tankeväckande" ordspråk på vägen Anders, uppstart blir när en liten detalj kommer hem (MOTOR, fick en uppdatering för en timme sen, toppar klara, vev, kam och kolvar på plats), elsystem monterat i motorrum och värmepaket på plats idag. Lite moment 22 här just nu, ska lacka trummor, bakaxel, fjäderpaket men det funkar inte med karossen i garaget. Men får ju inte ut karossen förrän de här delarna kommer på plats på karossen, har nog löst det problemet tror jag:shock:/Leif (Är "palatset" färdigt?)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...