Lars Oscarsson cmc383 June 16, 2013 Report June 16, 2013 Missat? Alla kan göra fel, glömma, slarva bort, kort sagt, ingen är felfri. Det du gör är helt fantastiskt och om man kommer på att man glömt något så är även det fantastiskt, ett bra betyg på att man kommer ihåg i alla fall, fast man glömt. Citera
turbo57 June 17, 2013 Author Report June 17, 2013 Fasen Lars nu har jag ju glömt vad jag tänkte skriva:confused:. Tusen tack för den fina kommentaren, beställde monteringssatsen från USA och kollade inte tillräckligt noga (monteringssatserna här brukar ju vara kompletta med fjädrar och fästen mm tydligen inte så over there, men det är löst nu via Mekonomen). Lägger inte ut bilder på passagerarsidan som är monterad igen precis som förarsidan(förutom stötdämpare):p/Leif Citera
turbo57 June 19, 2013 Author Report June 19, 2013 Synd att det inte är orginal i min bil:cool:/Leif Citera
turbo57 June 19, 2013 Author Report June 19, 2013 Växellådan blev färdig ihopsatt i går kväll (lite problem med kickarmen som jag inte tycker om, men det löser sig nog),sista framvagnsdelarna slipade och lackade, bromsar fram färdiga ikväll(hoppas det är rätt monterat):p/Leif Citera
Anders Lindström June 20, 2013 Report June 20, 2013 [ATTACH=CONFIG]26115[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]26116[/ATTACH]Växellådan blev färdig ihopsatt i går kväll (lite problem med kickarmen som jag inte tycker om, men det löser sig nog),sista framvagnsdelarna slipade och lackade, bromsar fram färdiga ikväll(hoppas det är rätt monterat):p/LeifLeif, ingenting "bromsar" dig! Hatten av Citera
turbo57 June 20, 2013 Author Report June 20, 2013 Tack, Lars och Anders för era positiva kommentarer känns bra för en man som skruvar för brinnande livet just nu, tid för regbesiktning i mitten av Juli är beställd idag(två månader efter planerad tid) ,men jag hoppas att allt kan bli färdigt tills dess, om inte får man väl flytta tiden. Jag har försökt införa VAB på jobbet(Vård Av Bil), men har inte fått igenom det så det har blivit semester på Fredagar istället:angel:/Leif (Anders, jag misstänker att du helst skulle vilja strypa oljan till bakbromsarna helt) Citera
turbo57 June 21, 2013 Author Report June 21, 2013 Börjar bli som en bil i fram i alla fall, måste ju kolla så det passar och om det är nåt mer som fattas. Trevlig mustang midsommar:D/Leif Citera
turbo57 June 25, 2013 Author Report June 25, 2013 Om man tänker på hur frambromsen såg ut när jag började känns det trevligare att jobba med rengjorda delar några hjulbultar som fattas bara (kommer imorgon), äntligen tätt i bakre regionerna med rätt tank. Tack igen Anders, så här fina plåtfälgar har jag inte ägt nån gång förut och precis såna däck jag var ute efter:D/Leif Citera
Lars Oscarsson cmc383 June 25, 2013 Report June 25, 2013 Det börjar arta sig ser vi, var ligger tidsplanen idag, ser ut att bli klart snart:? jag menar, med din fart och entusiasm så kan jag (vi) se att du inte svalnat ännu. Snyggt och prydligt blir det också. Citera
turbo57 June 25, 2013 Author Report June 25, 2013 Tack Lars, nej har inte svalnat utan tvärtom glödhet, nu måste takten öka ännu mer om det ska kunna bli besiktning i mitten av Juli. Planen ändrad igen montera så mycket som går före lack (motor, låda , bakaxel, sista bromsdelarna, sista elen), lackering, montering det sista besiktning (så är planen nu men den ändras säkert fler gånger) /Leif Citera
Lars Oscarsson cmc383 June 25, 2013 Report June 25, 2013 Hej. Då kände jag rätt, härligt, lite förväntansfullt är det då, bra kämpat. Citera
turbo57 June 27, 2013 Author Report June 27, 2013 Nu är det lite spänt Lars, gamla cabtyget borta, tyvärr är det nog inget att malla efter så det blir att mäta in från början, ställningen är i bra skick förutom främre bågen som är lite ankommen(vilket tydligen är vanligt), hoppas jag kan få några tips hur man ska behandla bågen (kemisk metall?), lite mer delar förberedda för målning. Tyvärr verkar det inte som jag får något svar på min fråga om neutralkontakten i forumet för bakaxel och växellådor så jag får väl lösa det själv på nåt sätt:p/Leif Citera
Lars Oscarsson cmc383 June 27, 2013 Report June 27, 2013 Hej. Klart du fixar cabben, vad var det för problem med neutralkontakten? Citera
turbo57 June 27, 2013 Author Report June 27, 2013 Lådan är ju ihopskruvat Lars, men kickarmen skrapar mot neutralkontakten vilket jag inte tycker om, och kickaxeln får ju inte gå för långt in för då släpper ju tätningen mot o-ringen. Vet inte vad och om det är något fel, men jag har försökt flytta in neutralkontakten en bit genom att minska höjden på fästpunkterna, men innan jag minskar ännu mer undrade jag om det var något fel eller om man kunde lägga en teflon bricka mellan armen och kontakten?/Leif Citera
Lars Oscarsson cmc383 June 27, 2013 Report June 27, 2013 Hej. Ah ha, jag studerar just en sprängskiss på reglage, det ligger en bricka där, tror jag, av vad för material framgår inte, men brickan ligger på utsidan om kontakten och armen, är det den du syftar på. Har du möjlighet att få till en bild. Citera
turbo57 June 27, 2013 Author Report June 27, 2013 Nja de sprängskisserna jag har tittat på verkar det inte vara nån bricka utan o-ringen som tätar axeln, jag har inte hittat nåt om nån bricka, eller distans, tyvärr har jag ingen bild hur det ser ut, men jag funderade på om det gick att lösa med en teflonbricka:confused:/Leif Citera
Anders Lindström June 27, 2013 Report June 27, 2013 Låter som en bra plan Leif. Fungerar förmodligen och om inte så kan knappast experimentet ge några större skador. Friskt vågat hälften vunnet! (påminner om ett ordspråk elektrikerna i Långselegruvan hade....."Friskt kopplat , hälften brunnet!!"... ) Citera
turbo57 June 27, 2013 Author Report June 27, 2013 Den känner jag igen Anders, men när jag leker rörmokare "Friskt kopplat hälften runnet", är ju inget vidare den heller/Leif Citera
Anders Lindström June 27, 2013 Report June 27, 2013 hahahaha! Härligt att lära sig (mig) nått nytt . Hur ser planen för start ut Leif? Jag håller tummarna! Citera
turbo57 June 29, 2013 Author Report June 29, 2013 Roligt om du kan få några nya "tankeväckande" ordspråk på vägen Anders, uppstart blir när en liten detalj kommer hem (MOTOR, fick en uppdatering för en timme sen, toppar klara, vev, kam och kolvar på plats), elsystem monterat i motorrum och värmepaket på plats idag. Lite moment 22 här just nu, ska lacka trummor, bakaxel, fjäderpaket men det funkar inte med karossen i garaget. Men får ju inte ut karossen förrän de här delarna kommer på plats på karossen, har nog löst det problemet tror jag:shock:/Leif (Är "palatset" färdigt?) Citera
turbo57 June 30, 2013 Author Report June 30, 2013 Nöden har ingen lag. Funkar ju när det är bra väder:cool:/Leif(Fortsätter jagandet efter transmissionskåpa:p) Citera
Recommended Posts