Jump to content

Har äntligen hittat däck till min bil


Janne H

Recommended Posts

Har jagat däck till min bil sedan jag ställde på den.

Problemet jag har haft, är storleken på standard fälgarna som satt på bilen.

265/40/19 fram och 285/35/20 bak.

De som sitter på är Good years F1 supercar däck som bara har mönster på 2/3 av profilen, och det har inte varit roligt när det regnar eller när det varit kallt ute (0 grepp)

Och jag har inte hittat några andra på marknaden som kan ge samma mönster och typ fram och bak i den storleken.

Men som info!

Har Michelin tagit fram storleken i USA och jag har lagt beställningen via min däckhandlare.

[h=2]Pilot® Super Sport tire-pilot-super-sport-hero.png[/h]Och de kommer den 15 juni

MVH

Janne H

Link to comment
Share on other sites

Har jagat däck till min bil sedan jag ställde på den.

Problemet jag har haft, är storleken på standard fälgarna som satt på bilen.

265/40/19 fram och 285/35/20 bak.

De som sitter på är Good years F1 supercar däck som bara har mönster på 2/3 av profilen, och det har inte varit roligt när det regnar eller när det varit kallt ute (0 grepp)

Och jag har inte hittat några andra på marknaden som kan ge samma mönster och typ fram och bak i den storleken.

Men som info!

Har Michelin tagit fram storleken i USA och jag har lagt beställningen via min däckhandlare.

Och de kommer den 15 juni

MVH

Janne H

Hej

Berätta gärna här hur fästet blir på dom nya.

Jag har letat efter mönstrade slicks på min shelby (275*35*20) men hittade inte nåt i den storleken.

Beställde sedan Nitto-däck som det skulle vara superfäste med.

Men jag är ändå inte riktigt nöjd så därför skulle det vara kul med lite feed-back från dig efter du provat dina.

Mvh Ulf

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Nu är däcken monterade!

Det blev 265/40/19fram och 295/30/20 bak av märket Michelin Pilot Super sport XL.

Dessa är standard däck på BMV och Mercedes värsting bilar. Det första jag märkte var vägljudet nästan försvann, det är bra bit i dem både på vått som torrt underlag.

Återkommer med mer info när jag testat dem under min semester.

Janne H

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
Nu är däcken monterade!

Det blev 265/40/19fram och 295/30/20 bak av märket Michelin Pilot Super sport XL.

Dessa är standard däck på BMV och Mercedes värsting bilar. Det första jag märkte var vägljudet nästan försvann, det är bra bit i dem både på vått som torrt underlag.

Återkommer med mer info när jag testat dem under min semester.

Janne H

Hej !

Blev det någon semester ? Jag är lite nyfiken på dina erfarenheter av däcket, ser ut att bli sådana för mig nu i sommar.

Link to comment
Share on other sites

Jo

Det blev nästan 800 mil på de nya däcken, de har underbart grepp både på vått som torrt trots bredden.

Även om de kostar lite mer än andra, så tror jag att man får tillbaka det med längre livslängd.

Bilen har stått på dessa under vintern och när jag var ute åkte runt området så fanns det ingen tecken på att det hade ändrat form. De jag hade på från början var Goodyear och där var det en ordentlig ståplatta efter samma tid.

Janne H

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...