Lars Oscarsson cmc383 July 1, 2012 Report July 1, 2012 Denna historia har fler hört och sett, jag rensade mitt tidigare inläggoch gjorde fel så att allt försvann.Jag köpte en bortglömd men ändå sedd av många som passerat denna 70HT 2005, den tillbringade sitt liv utomhus i trädgård under 20talet år, vinter som sommar och sjunkit djupare och djupare ner i jorden:crazy:.2005 Startade en genomgång och ett stort och lågkostnadsjobb att få Musse igång och i smakfullt utseende, Mustangen fick namnet HT Special och senare namnet OPC då jag fick lite nya tankar om hur den skulle bli och se ut:roll:. Citera
Lars Oscarsson cmc383 July 1, 2012 Author Report July 1, 2012 Tiden går och Musse får en otroligt tung genomgång plåt-lack, delar som byts lagas, ekonomi som spårar ur, delar och annat som måste fixas, tiden går och Musse rullas in och ut, plåt-lack 2006. Citera
Lars Oscarsson cmc383 July 1, 2012 Author Report July 1, 2012 Äntligen lacken klar, jobbet går inte att beskriva, rostlagningar och massor av annat som bara den som gjort liknade kan förstå, mycket krävdes för att få något så när stil på kaross. Citera
Lars Oscarsson cmc383 July 1, 2012 Author Report July 1, 2012 Jag skrev i inlägg tidigare att lackjobbet var klart 2006 och det var det men hemkommsten efter lackeringen var klar, var redan i december månad:confused:.Nu när lacken äntligen kommit på så fortsätter renoveringen vidare med massor av små och stora jobb, återmonterin och renovering av smådelar. Citera
Lars Oscarsson cmc383 July 1, 2012 Author Report July 1, 2012 Nu rullar renoveringen det på 2006, inredningen plockades ur tidigare, stolar demonterades, klädsel demonterades och syddes om i sömmar mm, delar av inredning lackerades mm. Citera
Lars Oscarsson cmc383 July 1, 2012 Author Report July 1, 2012 Många små och stora saker händer under åren och det är idag lite svårt att hålla isär och fram för allt komma ihåg vilka jobb som var mycket tunga och mindre tunga att göra, motorrum tex. Citera
Lars Oscarsson cmc383 July 1, 2012 Author Report July 1, 2012 Nu har man kanske tyckt att man var klar igen, men så är inte fallet, tydligen så fortsätter man att stångas vidare, motgång och medvindmen nu var det i alla fall nytt år 2006 och uppstart:cool:. Citera
Lars Oscarsson cmc383 July 1, 2012 Author Report July 1, 2012 Okej klar? Nu är det så att en entusiastbil blir aldrig klar, jag har i det här läget börjat att trötna på fix och pul, nu måste jag göra en id koll IGEN. Svensksåld. rätt häftigt, ärligt, Mustangen har aldrig rullat i USA, den är beställd till Sverige och tillverkades November 1969. Citera
Lars Oscarsson cmc383 July 1, 2012 Author Report July 1, 2012 Nu är man inne i andra andningen, mer måste göras, det kliar i fingrarna och det är bara 2006-07, vet i f-n vad man skall försvara sig emot, jag trivs faktisk hemma.Lite detaljering i motorrumer kanske, det här liknar mer kalenderbitartag. Citera
Anders Lindström July 1, 2012 Report July 1, 2012 Lars vilken otrolig restaurering! Här ser jag ju en verklig entusiast - Hoppas på att ses nån gång. jag hoppas på att åka till power, kommer du att vara där? Citera
Lars Oscarsson cmc383 July 1, 2012 Author Report July 1, 2012 Jag kämpar på, det känns oerhört långt till 2012, jag har ju inte ens gjort hälften av inläggen, massor kvar att berätta, här är en bortglömnd fas. Citera
Lars Oscarsson cmc383 July 1, 2012 Author Report July 1, 2012 Ränder på längden och på tvären (Huven) var ett annat tilltag som faktiskt sitter kvar, jag gjorde dessa på mitt vis, kostnad ca: 300.-Känns lite fattigt men vinylen bak är också den hemmapyssel på låg nivå. Citera
Lars Oscarsson cmc383 July 1, 2012 Author Report July 1, 2012 Okej, ett hopp från 2006 till 2007, under våren tidigt 2007 fick jag idén att göra Mustangen till det den är i dag, en kopia på en ARI Pace Car, det är inte lätt att få dekaler gjorda. Jag har faktiskt fått hjälp av kunnigt folk som tillverkat dessa och så har jag monterat:cool:.Det kommer bilder på hur jag tillverkat, målat dom svarta sidolinjerna alldeles själv. Citera
Lars Oscarsson cmc383 July 1, 2012 Author Report July 1, 2012 Nu en liten mellan perjod med något som kan vara bra att ha, sådant som inte syns men käns att det finns, tex kränghämare:oLite fix med servotrycksfördelningsventil, skärmkantskrom mm. Citera
Lars Oscarsson cmc383 July 1, 2012 Author Report July 1, 2012 Lite bilder på sådant som tar tid att fixa med, som jag tycker räcker med att visa som bilder, som någon sa en bild säger mer än 1000 ord,vidare så bör jag tala om att vi är framme vid 2008.Jag fortsätter i morgon 2juli 2012 att lägga in mer. Citera
Lars Oscarsson cmc383 July 2, 2012 Author Report July 2, 2012 Nu skall vi se här, jag försöker hitta en bra fortsättning, vi kan ta ett mellan stick. Jag kallade det för motorjäkel, 302an som satt i från start har fått massor av genomgång, betänk att motorn är den som satt i från fabrik. Vi första uppstart så fick den div, gengång och ny olja mm, under en perjod byttes det delar hej vilt. Underdelen fick bara det som behövdes för att fungera, tro det eller inte, den har gått skitbra. Helt plötsligt så stämmer ingenting, tändning bökar, förgasare jävlas ventilrasel (lyftare) otäta ventiler mm. Jag rev allt utom att lyfta motor, var i ett s.k. akutläge för att kunna fortsätta sommaråka. Bilderna får tala lite för sig, det blev i allafall nytt,nytt,bytt. Citera
Lars Oscarsson cmc383 July 2, 2012 Author Report July 2, 2012 Sedan följer yttligare saker som ballar ur, värmeproblem, kylare byts, värmepacket byts, givare, termostat, ta mig f-n allt, inget hjälper i första läget. Problemet dök upp då värmepaket bytts, inte trodde jag att efter ha bytt värmepaket nummer ett och fått läck att även nr två av nya värmepaket var orsaken till problemet med för hög temp på motorn:thumbdown:. Viktigt här är att berätta att ny Griffin alukylare mm införskaffades för att få ner temp, Slutresultatet är att allt är bytt i kylsystem och att det gammla värmepaketet med ny kupefläkt var lösningen:o, här skall berättas att det varit många Mustang kompisar och andra som försökt hitta lösningar. Citera
Lars Oscarsson cmc383 July 2, 2012 Author Report July 2, 2012 Senare under värmepakets bytande så beslöts att mattan i cupé skall bytas, hittar en flong ny på blocket i något ljusare färg, sagt och gjort, för 700.- gör det inget om mattan är lite ljusare. Vad hittar man då när man river ut mattan 5 år senare, rostsprickor i golv bak som inte fanns där första gången mattan lyftes 2005:(. Men innan detta så införskaffades en beg uppsättningen racinglås att monteras på motorhuv, här bör man ha humöret under kontroll. Tillägas bör att jag blivit idiotförklarad tidigare då jag monterade varvräknaren på huven, strax där efter ett äkta scoophål och nu racinglås. Ja jag måste nog vara idiot, men jag är glad änndå. Citera
Lars Oscarsson cmc383 July 2, 2012 Author Report July 2, 2012 Ja så var det det här med matta och ny upptäckt rost:mad:, vad gör man nu, ekonomilagar, för då vet man vad man har att göra i framtiden när vintern blir lång och mörk. Den ljusare mattan gjorde den tidigare ganska ljusa konsollen mörk:confused: men det ser i alla fall helt ok ut. Citera
Lars Oscarsson cmc383 July 2, 2012 Author Report July 2, 2012 Nu är vi framme runt 2010-11 och det känns som om man borde slutat för länge sedan, men det finns ideér som inte tar slut, så sagan forsätter, det blev fantasi jalusi från Fiat 124 Coupé, lite klippa klistra:confused:. Dekaler som tagits bort och återmonteras, jag har hur mycket som helst att skriva, jag kan nog trots att många skulle slå ijäl mig, den mest sönderskruvade Mustangen:confused:. Mitt måtto är helt enkelt, passa på att lek nu, snart är det för sent, jag laddar upp lite blandade bilder så får ni en chans att tycka:eh:. Citera
Lars Oscarsson cmc383 July 2, 2012 Author Report July 2, 2012 Nu skall jag vara glad för allas tyckande, för det första, när jag var klar med Musse första gången 2006 fick den vara med i premier nummret av tidningen Klassiker, nu ett antal år senare får den åter vara med i premier nummer av GASOLIN Magasin som fått en helt ny lay out. Jag kan nog bara konstatera att det jag gjort och det jag hållit på med några år fortfarande ger frukt, jag känner mig hedrad:cool:.Jag kommer att lägga ut en del efterföljande bilder, Mustangen har åter igen ta på sig kostymen OFFICIAL PACE CAR med rätta dekalerna och snart efter lång tid också en 351W med lite extra klipp i, en sak i taget var det någon som sa..En viktig sak för att jag inte skall hängas är att reportern på GASOLIN tyckte att Mussen skulle nämnas som Mach1 p.g.a. utrustningen som är tagen från Mach1, reporter Peter på Gasolin är påläst och ingen okunnig person, viktigt i sammanhanget är att nämna, ni måste läsa text för att förstå vad jag sagt om Mach1 i reportaget;). Citera
Lars Oscarsson cmc383 July 2, 2012 Author Report July 2, 2012 Hej Anders.Tack för betyget, själv känner jag mig mer som en idiot som lagt så mycket mödapå en Mustang som ingen nästan gillar:oops:.Jag skall faktiskt försöka komma till Power i år, jag har varit där sedan början på80talet, tycker inte om köandet:sick: Citera
mhdin July 3, 2012 Report July 3, 2012 (redigerad) Hej Anders.Tack för betyget, själv känner jag mig mer som en idiot som lagt så mycket mödapå en Mustang som ingen nästan gillar:oops:.Jag skall faktiskt försöka komma till Power i år, jag har varit där sedan början på80talet, tycker inte om köandet:sick:Lasse, huvudsaken är att du gillar den, jag gillar den med o. mycket bra jobb oxå.Åk upp tidigt till Power ända chansen att komma fram, jag åker upp på Lör. Ändrade %s av %s (%s) felstavat Citera
Lars Oscarsson cmc383 July 3, 2012 Author Report July 3, 2012 Hej.Tack till dig också Micke, kanske det inte är i onödan man vikt tid till en HT70i alla fall då.Jag tycker faktiskt att denna model av Mustang fått för lite uppskattning, läs gärna minna uttalanden i reportage och skriverier, Mustang forum, tidningar mm om bla just detta med HT . Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.