musse65 July 23, 2012 Report July 23, 2012 har en 65.a hur stor motor kan man sätta i en sån storleksmässigt utan att göra några ingrepp på själva originalet? Citera
Anders Lindström July 23, 2012 Report July 23, 2012 har en 65.a hur stor motor kan man sätta i en sån storleksmässigt utan att göra några ingrepp på själva originalet?Hej å välkommen!Du torde rymma Fords smallblock upp till 351 utan att använda slägga å rondell Någon med -65a vet säkert bättre än mig. Citera
bj0rne July 24, 2012 Report July 24, 2012 351W går att plocka dit men det kräver speciella headers eller grenrör.Om du har automat så måste även kickdownlänkaget modifieras.Jag hade en 65'a HT med 351W och automat, förlängde länkaget till kickdown och satte orginalgrenrör på höger sida och ett för mig okännt grenrör på vänster sida (påstods komma från en fullsize FORD med 289 men jag har inte verifierat det).Funkade med orginal motorfästen och allt annat runt omkring./Björn Citera
mhdin July 24, 2012 Report July 24, 2012 Jag har manuell o. 351w det är tajt, man får inte i vilka hedders som helst.Som för Björn, så passade allt original. Citera
Recommended Posts