Jump to content

Recommended Posts

Tycker hela grejen är otroligt att det skulle kunna gå så dåligt.

I alla fall om man tänker på Nordsligan, hur det skulle kunna gå så dåligt. Ett varv kostar ju ca 200-300 kr beroende lite på hur många varv man köper.

Samt allt runt omkring med dessa kort man får ladda med pengar för att ens kunna handla där. Känns ju lite som när man är i fjällen med lift kort.

Var i alla fall sist jag var där full rulle med bilar som åkte ut hela tiden.

Så vi får väll hoppas någon köper upp stället.

För ett tag sen hade vi en ide om en nordslife klubb men det var helt nej från dom där nere. Lusigt med tanke på dessa rykten att dom var så negativa till insiativ som skulle leda till inkomster för dom. Men kanske dom är så i alla läggen? Kanske en förklaring till att det gått som det gått där?

Med vänlig hälsning,

MrV8

Håller med mrv8. Har jag fattat det rätt så gjorde man misstaget för några år sedan att investera stort i en nöjespark vid banan som ingen använder. Problemet blev riktig stort genom att banan och nöjesparken ligger i samma aktiebolag, helt idiotiskt!

Banan går säkert bra med alla besökare som betalar för att köra där plus att nästan alla stora bilföretag hyr banan för att testa sina bilar. Det måste vara en av de mest bokade banorna i världen!

Förvånande att detta händer i Tyskland som brukar kunna sköta sina affärer till skillnad mot länder längre söder ut... (ursäkta mina fördomar)

En lösning skulle ju kunna vara att något (tyskt) bilmärke går in och köper banan...

Instämmer med föregående.

Hoppas man kommer överens att dela på enheterna, nöjesanläggningen drar även banan i sank.

Jag har dock svårt att tro att storanvändare av banan, såsom Audi /Porsche / BMW / ThyssenKrupp (Bilstein) skulle tillåta att Ringen läggs ner, trots att automobilindustrin också måste se om sitt hus. Det ligger mycket prestige bara i namnet.

Man kan anta att dessa storbolag avvaktar hur konkursboet hanteras, för att sedan eventuellt inleda förhandlingar om banan.

Det kan också dyka upp privata intressen i själva banverksamheten, men antagligen vill ingen röra nöjesanläggningen ens med en lång käpp.

Biltillverkarna har knappast något intresse av en nöjespark i den ekvationen heller.

Via en "kontrollerad" konkurs kanske man kan rensa bordet tillräckligt rent för att banan kan fortsätta, men också Hockenheim klagar över höga kostnader. Speciellt kostnaderna att arrangera event är väldigt höga idag, vilket alltid också medför ekonomisk risk, medförande krav på riskpremie.

Tyvärr är det inte heller lätt att driva en renodlad motorbana genom att bara ta betalt per runda, dessutom är banan stängd en del av året.

Vi får hoppas på kloka beslut.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...