Jump to content

Vad ska jag tänka på inför registrering och besikting! (Väntar hem en bil från USA)


Girly1978

Recommended Posts

Hej! Nu är min Mach 1:a på väg över Atlanten och jag är riktigt spänd. Hoppas ju på att man gjort ett bra köp!

Vad gäller idag för att besiktiga en gammal bil? Måste man byta ut miles- till km/h-mätare eller sätta på ett klistermärke? Måste man ha speciella blinkers mm? Något annat som måste modifieras innan man besiktigar? :confused:

Link to comment
Share on other sites

Hej! Nu är min Mach 1:a på väg över Atlanten och jag är riktigt spänd. Hoppas ju på att man gjort ett bra köp!

Vad gäller idag för att besiktiga en gammal bil? Måste man byta ut miles- till km/h-mätare eller sätta på ett klistermärke? Måste man ha speciella blinkers mm? Något annat som måste modifieras innan man besiktigar? :confused:

Du behöver inte byta ut hastighetsmätaren alls men den bör märkas med KM/TIM. Vissa klistrar dit siffror på glaset som motsvarar i KM. Billigt sätt men godkänt på bilprovningen. Annat alt är demontera ut mätaren från bilen och klistra dit en KM-skala. Nackdelen är att skalan kan lossna delvis med tiden vilket det stoppar nålen på mätaren att röra sig.

Speciella blinkers behövs inte men de oranga glaset fram måste bytas till vitt glas eftersom p-ljuset sitter i samma sockel som blinkersen.

Nåt mer kommer jag inte på nu. Gamla bilar har inte samma krav på sig som moderna.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...