Bebjoer January 15, 2013 Report January 15, 2013 Corvette clubben har ett avtal med If där man betalar 1897 :-/ årKrav är att bilen är äldre än 8 år eller har gått mist än 10000 mil.Max körstäcka 500 mil/år och står inlåst i eget garage. ( If klassiker fösäkring )Är det någon som har försökt att få till ett liknande avtal för Mustangklubben. Citera
Lars Oscarsson cmc383 January 17, 2013 Report January 17, 2013 Hej.En fråg tillbaka, du får gärna ta det, som gammal besikningsman för försäkringar såförstår jag å ena sidan att man vill få ner kostnaden på försäkring, men till vilketpris då.Problemet är ofta i finstilt någonstans något man inte vill ha eller trodde var oviktigtför försäkringens täckning.Det finns inte någon anledning att jaga priser på försäkringar, jag menar då inte attdet får vara hur dyrt som helst, det finns bra vilkor för även nyare Mustanger.I grunden så brukar det vara viktigt att övertyga om att man också följer eventuellaförsäkringskrav, många glömmer detta vilket ibland kan göra försäkringen onödig ochoanvändbar.Och en annan sak, den enda likheten med Corvette och Mustang är att dom haretusiaster av olika bilfabrikat, där slutar likheterna... Citera
Morrizza January 17, 2013 Report January 17, 2013 Corvette clubben har ett avtal med If där man betalar 1897 :-/ årKrav är att bilen är äldre än 8 år eller har gått mist än 10000 mil.Max körstäcka 500 mil/år och står inlåst i eget garage. ( If klassiker fösäkring )Är det någon som har försökt att få till ett liknande avtal för Mustangklubben.Jag tror att det kan bero på att det är så stor skillnad mellan olika Mustanger. Gold Wing klubben hade en försäkring för alla medlemmar som var väldigt bra innan några körde av vägen. Vet inte hur det är nu. Citera
Recommended Posts