PeterF March 6, 2013 Report March 6, 2013 Är det ngn här som vet vad som skiljer holleys fuggar åt när det gäller bil vs båt?Mvh peter Citera
bj0rne March 6, 2013 Report March 6, 2013 Finns säkert nån som har bättre koll men jag gissar lite...Båtmotorer är väl generellt mer anpassade för att gå på vissa varvtal? I så fall borde väl en förgasare till en sådan vara skapad med det i åtanke?DVS. min gissning är att förgasare avsedda för bilar är lite mer flexibla, jobbar över lite större register.Som sagt det är bara en gissning från min sida, fyll på med mer info ni som är mer insatta. Citera
cougar March 6, 2013 Report March 6, 2013 Står ju lite här om det.http://holley.com/0-80552.asp Citera
mogge March 6, 2013 Report March 6, 2013 Jag har skruvat lite båt 5.0a , skiljer en hel del på fuggarna bl.a. Så finns det ingen justering på flottör nivån utan sitter ett fast stop inuti flottör huset , fans heller inget uttag för vacum till fördelaren. Mvh Citera
PeterF March 7, 2013 Author Report March 7, 2013 Står ju lite här om det.http://holley.com/0-80552.aspTackar. Så generellt sett så är det en bestyckningsfråga känns det som Citera
PeterF March 7, 2013 Author Report March 7, 2013 Jag har skruvat lite båt 5.0a , skiljer en hel del på fuggarna bl.a. Så finns det ingen justering på flottör nivån utan sitter ett fast stop inuti flottör huset , fans heller inget uttag för vacum till fördelaren. MvhDen båt fuggen jag håller på med har centerhängda justerbara flottörer. Men sen som du säger så finns det inga vacuum anslutningar på förgasarfoten. Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.