Jump to content

Marie, Skaraborgare, Gt, cab, -00


Recommended Posts

Hejsan,

Är en total rookie i denna muskelbilsvärld! Jag köpte min mustang tidigt i höstas, en 4,6liters V8, cab, av 2000 års modell. Färgen heter Amazongreen(Tropicalgreen). Den är väl brukad, gått ca 18 500 mil, vilkets att sina spår både invändigt och utvändigt. Bland annat slitage på säten och lacken är krispig och spröd som ett torrt kex. Jag letar fortfarande men har inte funnit någon allvarligare rost än i några stenskott och dörruppslag. Kanske blir det en omlackering så småningom? Tips mottages tacksamt om hur jag kan fräscha till lacken under tiden!?

Den var i originalutförande när jag köpte den, men tack vare en kamrat har den fått en liten ”facelift” genom en sänkning, en chinspoiler och andra däck. Dock finns förutsättningar, och önskan, att ”snygga till” den ytterligare.

Är självklart stolt över min bil, den är ju min! ;)

Vinka gärna!

Hälsningar Marie Sandberg

(Mellan Skövde och Mariestad)

Link to comment
Share on other sites

Tack så mycket! Tänkte mig neråt dina trakter till helgen, Magnus. Så finns mustangklubben på plats i Ronneby på lördag kanske jag tittar förbi!? :)

post-7952-144839323573_thumb.jpg

En något större bild...hoppas jag..:/

Link to comment
Share on other sites

Hejsan,

Är en total rookie i denna muskelbilsvärld! Jag köpte min mustang tidigt i höstas, en 4,6liters V8, cab, av 2000 års modell. Färgen heter Amazongreen(Tropicalgreen). Den är väl brukad, gått ca 18 500 mil, vilkets att sina spår både invändigt och utvändigt. Bland annat slitage på säten och lacken är krispig och spröd som ett torrt kex. Jag letar fortfarande men har inte funnit någon allvarligare rost än i några stenskott och dörruppslag. Kanske blir det en omlackering så småningom? Tips mottages tacksamt om hur jag kan fräscha till lacken under tiden!?

Den var i originalutförande när jag köpte den, men tack vare en kamrat har den fått en liten ”facelift” genom en sänkning, en chinspoiler och andra däck. Dock finns förutsättningar, och önskan, att ”snygga till” den ytterligare.

Är självklart stolt över min bil, den är ju min! ;)

Vinka gärna!

Hälsningar Marie Sandberg

(Mellan Skövde och Mariestad)

Hej och välkommen till Mustangvärlden. :) Har du provat med maskinpolering inkl lackrengörning? Det kan piffa upp lacken. Jag vet inte hur exakt lacken är i skicket på din bil förutom att den är mörkgrön. ;)

Link to comment
Share on other sites

Välkommen Marie.

Läste lite om ditt lack problem.

Min var också helt förstörd i lacken när jag köpte den hade gått i öknen i Nevada en hel del.

Var dock till fixad när jag köpte den med någon sorts skokräm så det såg bra ut för stunden. Men den försvann med tvättarna mer och mer.

Lacka om min sen helt och blir ju så mycket trevligare.

Rekommenderar att inte lägga för mycket krut på en gammal och slut lack, lacka om den istället. Leta runt lite så kan du nog få ett okej pris. Finns ju dom som lackar hemma i garaget och är hyggliga på att lacka. Även om man inte ska jämföra med en fabriks lack som kostar betydligt mer. Men roligare än en lack som är slut och aldrig blir bra hur mycket man än putsar.

Min lämnade jag in ett år efter lackeringen till Mr Cap och dom putsade till dom värsta missarna som blev i lackeringen av min. Plus att man slipper hålla på och putsa en massa efter en sån behandling. Nu kör jag inte mycket men min pärlar sig vattnet fortfarande på efter 5 år sen Mr Cap behandlingen.

Lycka till med bilen.

Med vänlig hälsning,

MrV8

Link to comment
Share on other sites

Tack, MrV8!

Mycket tänkvärt, det du skriver, och ska lägga Mr Cap på minnet! Och lovar att inte använda skokräm.. på bilen iaf...;)

Jag ska kontakta en gammal bekant som jobbar med plåtskador och lackering, och rådgöra lite. Kanske även kan få en uppfattning om vad en omlackering kan kosta. Kan ju även kontakta några rekond. firmor i närheten för att kolla lite priser.

Sen är det det sunda förnuftet (och plånboken;) som får bestämma vad som händer, och när... Finns ju så mycket annat jag skulle vilja göra med den också...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...