Jump to content

Per från Åsbro 73 Mustang


Recommended Posts

Som sakt Per heter jag och bor i Åsbro med min familj. Har nu köpte mig en barndoms dröm, en Ford Mustang. 1973 Grande tror jag den heter. Allt är som sakt nytt för mig med allt runt om kring med beteckningar etc. Men jag lär mig fort. Det är en hyffsad bruksbil förtillfället men ska försöka fixa och dona så det blir en riktig pärla. :D

Har just nu plockat isär instrumentpanelen för att få iordning på belysningen och att kupé fläkten ska snurra på. Men blir inte klok på elen bara.

Lägger upp en bild på bilen. Det saknas en kofångare fram som jag försöker jaga efter.

post-8003-144839330284_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hej å välkommen Per o en snygg mustang.

ps kontakta VP part så kan dom hjälpa dig med en kofångare, troligen billigare att köpa nytt, pga över priser på beg, delar. ca 1500 kr för en ny o troligen 1000 kr för en gammal som ej är i ny skick.

Link to comment
Share on other sites

Oki. För jag är helst ute efter den som ser ut om plast om man kollar på bilder på nätet, men det kanske är den där hel gjutna som dem säger är jätte tung i gummi material. Det var tydligen mach1 som satt på förut men den tidigare ägaren hade slarvat bort den sa han :(. Eller så får man väl försöka ge sig på att göra en själv i glasfiber.

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...