Lasse CMC 1263 September 18, 2013 Report September 18, 2013 Jag tänkte byta tändningslås på min -67:a och har köpt ett nytt.Men det nya ser inte alls ut som det som sitter i bilen.Undrar om det är något hemmagjort som sitter där eller är det någon känner igen det?Och hur får jag bort det? Om jag tar en polygrip på utsidan så snurrar bara alltihop!Med vänlig hälsningLasse Citera
CMC-49 September 18, 2013 Report September 18, 2013 Japp du har ett hemma gjort patent på tändlåset.Vet ej hur du får bort det men börja med att ta loss kablarna så kanske du kan se hur de satt fast det hela. Men du behöver fler delar till det nya låset. Citera
Lasse CMC 1263 September 19, 2013 Author Report September 19, 2013 Då måste jag alltså ha ett kopplingsschema till det nya låset och och lista ut vilken kabel som är vilken. Citera
Lars Oscarsson cmc383 September 19, 2013 Report September 19, 2013 Hej Lasse.Här kommer ett exempel på minna Svenska Elschema som jag tillhandahåller (Gratisbit) i vanliga fall gårdom att köpa från mig.Hoppas det är läsbart.Gör en sökning på Google ( Mustang 1967 ignition switch Colors ) eller liknade, på den sökningen hittadejag lånad bild. Citera
Recommended Posts