nmd August 10, 2004 Report August 10, 2004 Hej----Hoppas att jag lägger in det på rätt avd.Det är så att jag äger en Mustang GT -88 (speed denisty), den är införd tulllfritt. Det är så att jag har tänkt att slänga på full längds headers på den. Och i och med det så tänkte jag ta bort katalysatorerna genom att jag köpte ett helt nytt mellan rör. Jag vill ju att det ska se så orginal ut som möjligt =). Var kan man köpa ett sådant här mellanrör i Sverige, och headers till ett shysst pris. Jag undrar även vilka headers som kan passa en helt orginal mustang med en justerad TPS sensor och air silencern bortagen? Det är så att jag har fått tag i reg besiktning pappret och står det ingen ting om någon katalysator i alla fall och jag 3.0 som max på CO värdet på besiktnings papperet. Men bara för att vara på den säkra sidan så ringde jag till besiktning och frågade, där fick jag snacka med någon som var duktig och slog lite på sin dator. Han fick inte fram något och han trodde inte att det var några kattat på den pga att jag hade 3.0 i CO värde och att det var en -88. Det enda som sa var att om det satt på så skulle det vara det. Men som sagt det står inget på reg besiktings papperet. Så vad tro ni kan man komma igenom besiktningen utan kattarna om man köper headers och nytt mellanrör. phu det var jobbigt att skriva så mkt. Hoppas ni förstår mitt lila problem och kan ge mig lite bra kommentarer.Christian Citera
Leffe N cmc712 August 10, 2004 Report August 10, 2004 Ang. katarnas vara eller inte vara så blev det lag från -89 att det SKA vara kat på bilen. Alltså kommer du troligen klara dig eftersom det inte verkar stå i dina reg.papper att det sitter kat på din bil.Tips: Tala om var i landet du bor så blir det lättare att tipsa om ställen där du kan få tag i mellanrören mm. :wink: Citera
nmd August 11, 2004 Author Report August 11, 2004 Jo det är så att jag bor i Småland, Kalmar.Jo det jag inte skrev i föra inlägget var att bilen är inför tullfritt till Sverige, så det är flyttgods!! Det är därför jag undrar om katarna Citera
Recommended Posts