Darne August 31, 2004 Report August 31, 2004 Hej!Tänkte köpa en Helvi Migsvets (Easymag 208) från Drift o Underhållsteknik (annonserar i de flesta motortidningar). Är det någon som har någon erfarenhet av dom gällande svetsförmåga, slangpaket, kvalitét mm. Svetsen är ju ca:a 3000:- billigare än ESAB exempelvisCMC 1080 Darne Citera
Stig August 31, 2004 Report August 31, 2004 Hej! Köpte en svets därifrån i höstas ( Helvi Monomig 166) och den har funkat alla tiders.Stig Citera
Gäst August 31, 2004 Report August 31, 2004 Den funkar säkerligen jättebra som Hobbysvets och som bilplåtsvets.Har du tänkt att använda för grövre saker och mer frekvent så bör du tänka om.När det gäller svetsar så får man precis vad man betalar för den.ESAB är bland det bästa man kan köpa för industri och i service synpunkt.Jag har lång erfarenhet inom detta på mitt jobb.Hobbysvetsar håller oftast väldigt bra om man använder dom till det som de är tänkta för.Så fort man försöker använda en sådan i produktion och slitdelar måste bytas så blir det svindyrt.Oftast är slitdelar svindyra och ibland finns inte ens reservdelar.Så ska du bara ha den i din hobbyverksamhet så slå till!Då är en ESAB lite överkurs. Om man nu inte gillar kvalite' förstås. Citera
Leffe N cmc712 August 31, 2004 Report August 31, 2004 Passa dig för att handla från "DUAB"! Köpte en rörbock därifrån när jag skulle bygga buren till min Mach1a. Till att börja med så strulade transporten och ett kolli kom på villovägar, då var dom inte det minsta intresserade av att hjälpa till och spåra prylarna. När allt sedan kom fram så funkade inte rörbocken som den skulle och när jag påpekade detta så var deras enda kommentar att det var jag som gjorde fel. Kanske bra grejjor dom säljer men deras service är USEL!! Citera
Darne September 2, 2004 Author Report September 2, 2004 Tack för tipsen. Kanske inte blev så mycket klokare. Skall dock ha den som Hobbysvets och kunna svetsa lite tjockare nån gång.Darne Citera
Recommended Posts