Jump to content

Besiktigad o klar nu GT/CS !


evert cmc1622

Recommended Posts

Jaha då var det klart med Reg-Bes med !

Fick köra in där två gånger tyvärr!

Bromsarna tog ojämt på högersidan bromscylindern var kass ! Satt på rent för stora däck fram dom tog i skärmkanten när man svängde för mycket . 245/60/15 är dimensionen. Fick låna två begagnade 205/60/15 o sätta på istället.Dom hade lagt nått emellan fjädringen fram för att få upp bilen mer. Var inte iheller godkänt. Osså det här med solfilm på sidorutorna blev inte iheller godkänt. Jävla skit o få bort klistret bakom det. En timme på varje sida o få bort det med Rödsprit. Så nu får jag skyltarna imorgon tror jag? Hittade även Hi jackers i kofferten, bilen var så låg när den kom med transportbilen till oss, så däcken tog i skärmkanten. Vågade knappt köra med den.

post-3064-144839532256_thumb.jpg

post-3064-144839532399_thumb.jpg

post-3064-144839532602_thumb.jpg

post-3064-144839532832_thumb.jpg

post-3064-144839533223_thumb.jpg

post-3064-14483953332_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Ja din ser fin ut den med ! Va e det för speciellt med din Musse?

Det finns väl inte allt för många Mustanger som det är något speciellt med skulle jag tro! Vist vissa hade en spak mera eller en dyna mer! Men i storsätt är det ju bara en Mustang.

Det är en Sprint B (GT:n som inte va en GT) samma utrustning som GT men utan 4 ports förgasare o så hade den inte GT extra hårda fjädring! Annars samma bil, ca 250 dollar billigare en GT vid tiden runt 1968. Gjordes i ca 15000 :ex o GT gjordes i ca 17000 ex, så egentligen borde den vara o vanligare! Min är i ganska så original skick förutom att den är om lackat i annan färg (Ska vara Lime gold) o motorn är renoverad.

Om det va min bil du funderade över! Gott nytt år i alla fall.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...