Fredrik Lundholm January 8, 2015 Report January 8, 2015 HejJag funderar på att bytta dagens kompressor remskiva 2.93" till 2.81". Så frågan är om man behöver bytta spridare och bränslepump också?Är inte så mycket pengar att bytta remskivan. Ska bytta rem så såg jag att grufman hade rem och skiva till 2.81". Vad är original på remskivan. Om någon vet. Mest nyfiken.//Fredrik Citera
Tbird January 9, 2015 Report January 9, 2015 Jag tror det var 3.65" kompressor remskiva original.Gissar att du vet att man behöver special verktyg för att byta remskiva på "Heaton" Eaton.Läs gärna på dig ang. din Cobra. Det bästa forumet för dessa är nedan.http://www.modularfords.com/threads/74284-2003-2004-Cobra-Terminator-Table-of-Contents-(TToC) Citera
Fredrik Lundholm January 9, 2015 Author Report January 9, 2015 Tack för sidan, där var mycket info att ta in. Det verktyget är ser mest ut som en klumpig variant av en avdragare. Citera
Tbird January 9, 2015 Report January 9, 2015 Ja, verktyget är en avdragare.Se till att du har even flow cooling mod installerat på din Cobra, mycket viktigt.Problem som de har att cylinder 7 och 8 får sämre flöde/kylning än övriga cylindrar original.Det finns ett antal olika kit, men alla gör samma sak.Ger ett extra flöde till cylinder 8 i toppen (förarsida längst bak). Citera
Fredrik Lundholm January 9, 2015 Author Report January 9, 2015 Tycker att den går bra som den är nu så blir att jag bara byter rem. Eftersom jag skulle behöver byta rem så var det inte mycket jobb och pengar att byta remskiva också. Citera
Tbird January 9, 2015 Report January 9, 2015 Kolla att du har even flow cooling mod installerat, som sagt viktigt på dessa bilar. Citera
Recommended Posts