PutteMustang February 1, 2015 Report February 1, 2015 Håller på med fjäderbyte fram och har problem att få dit fjädern. Jag har bara vanligafjäderspännare och det funkar inte. Jag sökte på nätet och hittade ett litet verktyg frånMaximum motorsports som skruvas fast i botten på bärarmen och som håller fjädern på plats när man lyter armen, då behöver man inga fjäderspännare. Verkade riktigt bra! Är det någon som vet om det finns att köpa i Sverige? Citera
Tbird February 1, 2015 Report February 1, 2015 Kan du visa en bild på din "vanliga" fjäderspännare?Gissar att den defenetivt inte funkar, jag och en till gav dig rekomendationer för en vecka sedan....i din andra tråd http://www.mustangclubsweden.org/threads/22555-Bakre-L%C3%A4nkarmDen som Maximum motorsports har funkar endast om du läser nogrant om du har sänkningsfjädrar.Kan tilläggas att man bör ha ett spett eller liknande för att det att fungera.Köpa det verktyget är väl att beställa från USA.Det är ett skitverktyg, håller endast fjädern i bärarmen så den den inte flyger iväg. Citera
Tbird February 1, 2015 Report February 1, 2015 Här är en bild på mitt egenhändigt tillverkade fjäderspännare.Funkar på Fox och SN95, dock ändå litet bökigt att använda.Det som för mig funkat bäst, har inte hittat något bättre, kanske som 87gt50 använder Biltema 191555 kan vara bättre. Citera
PutteMustang February 2, 2015 Author Report February 2, 2015 Ok, ja det måste nog vara en spännare där stången går inuti och inte tar plats.Har nu beställt " skitverktyget" så får vi se hur det går annars får det bli bättre spännare. Citera
Recommended Posts