DrKeps April 1, 2015 Report April 1, 2015 Hej,Vet att jag är ute lite sent, men hoppas kanske att nån hinner svara på min fråga ändå.Jag har drömt om en Mustang i 11 år, sedan jag för första gången såg 2005 års modell, och är nu i sitsen att jag har möjlighet att köpa en.Har följt marknaden på Blocket under 6-7 år, och har nu hittat en som jag tänkte att jag skulle titta på under morgondagen.Dock så har jag upptäckt vad som skulle kunna vara ett problem.Både i bilens Carfax och på Transportstyrelsens sida så står bilen registrerad som Automatare, men i själva verket är det en manuellt växlad bil. Den har gått igenom 7 besiktningar i Sverige utan anmärkning, vilket jag tycker är lite konstigt. Det verkar helt sonika som att bilen är felregistrerad från början, och jag undrar nu vilka problem som skulle kunna uppstå "om" detta upptäcks? Det är väl bara en tidsfråga egentligen innan nån ifrågasätter detta, är min gissning. Blir det tal om en ny registreringsbesiktning i sådana fall, eller vad kan konsekvenserna bli? Citera
Tbird April 2, 2015 Report April 2, 2015 I värsta fall kan det bli en reg besiktning.Brukar fixas rätt generöst från bilprovningens sida.Har själv en bil som jag satt i en manuell låda för ca. 10 år sedan.Fortfarande står det automat i papperen, men aldrig några problem på besiktningen. Citera
DrKeps April 2, 2015 Author Report April 2, 2015 Tack för svaret. Det låter ju försiktigt positivt, men det känns ändå som att det skulle kunna skita sig ifall det är en riktigt nitisk besiktningsman.Om jag nu bestämmer mig för att köpa den, så får man väl hålla tummarna för att det inte blir några problem. Citera
DrKeps April 2, 2015 Author Report April 2, 2015 Bestämde mig för att köpa den idag när jag var och tittade på den, så nu ska vi se om den går igenom även detta årets besiktning utan problem.Så from nästa vecka är man äntligen Mustang-ägare, efter alla dessa år Citera
Recommended Posts