stellan August 4, 2015 Report August 4, 2015 Hej jag har en GT 98 som tjuter i bakaxeln mellan 60-80km hastighet över de är den tyst och även när man släpper gasen. Någon som vet? Citera
monsterbilen August 5, 2015 Report August 5, 2015 Är den tyst när du släpper gasen i de tjutande hastigheterna?(tapa) Citera
monsterbilen August 5, 2015 Report August 5, 2015 Tjuter den mer när du gasar än när du cruisar i tjutfarten?(tapa) Citera
monsterbilen August 5, 2015 Report August 5, 2015 Ett pinjonglager reagerar på gas- motorbroms i alla farter. Sannolikt inte, alltså. Började tjutandet plötsligt eller har du just köpt bilen? Oavsett: Byt olja i bakaxeln. Har du tur är det för lite olja just nu och du kommer att rädda den från att gå torr. Olja + packning och i förekommande fall limited slip. Ungefär en timmes jobb med en hand.(tapa) Citera
stellan August 5, 2015 Author Report August 5, 2015 Är den tyst när du släpper gasen i de tjutande hastigheterna?(tapa)Ja den är knäpp tyst, det tjuter både med gaspådrag och även med jämn gas. Citera
stellan August 6, 2015 Author Report August 6, 2015 Jag tackar för svaret, men oljan är ny och nivån är ok jag är villrådig. Citera
Recommended Posts