August 4, 20159 yr comment_146988 Hej jag har en GT 98 som tjuter i bakaxeln mellan 60-80km hastighet över de är den tyst och även när man släpper gasen. Någon som vet?
August 5, 20159 yr comment_147000 Är den tyst när du släpper gasen i de tjutande hastigheterna?(tapa)
August 5, 20159 yr comment_147002 Ett pinjonglager reagerar på gas- motorbroms i alla farter. Sannolikt inte, alltså. Började tjutandet plötsligt eller har du just köpt bilen? Oavsett: Byt olja i bakaxeln. Har du tur är det för lite olja just nu och du kommer att rädda den från att gå torr. Olja + packning och i förekommande fall limited slip. Ungefär en timmes jobb med en hand.(tapa)
August 5, 20159 yr Author comment_147003 Är den tyst när du släpper gasen i de tjutande hastigheterna?(tapa)Ja den är knäpp tyst, det tjuter både med gaspådrag och även med jämn gas.
August 6, 20159 yr Author comment_147026 Jag tackar för svaret, men oljan är ny och nivån är ok jag är villrådig.