Jump to content

Motorkylfläkt


Peter CMC771

Recommended Posts

3,8 v6 94

:D Tjena kamrater. Har ett litet problem med motorkylfläkt eller kanske inte :shock:. Undra i alla fall om någon vet hur det funkar. Problemet är inte att den funkar för det gör den. Men om man har läge off på värmereglarset så funkar fläkten normalt, den går igång vid mittläge/ något över, på tempgivare i bilen & slår av efter en stund. Men slår man på värme i bilen upp & Nere läget spelar för den delen ingen roll hur den står ställd. Så startar kylfläkten & den går hela tiden utan att stanna. Tempgivare i bilen sjunker till ngt över fältet normal. Det värkar som om det har något att göra med ac eller ?. I varge fall så slår magnetkopplingen till då & då när man inte har reglarset på läge off, det spelar ingen roll om jag annvänder ac eller ej, pumpen slår till då & Då. Det måste finnas något som styr kylfläkten ?. Har bytt tempgivaren som sitter på insuget, den som går till styrdonet, har ocgså bytt tempgivare till insturmäntet. Har kollat om det finns någon termokontakt på kylaren men har ej hittat någon.

Jag har försökt att beställa rep bok men är för tillfället slut. Så jag har kört fast för tillfället. Försöket på detta vis få ev tipps.

Cmc771

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...