Jump to content

Ford Mustang GT Foxbody Vortech Kompressor


FoxB79

Recommended Posts

Var mååånga år sedan man skrev en projekttråd sist :)

Köpte en Ford Mustang GT aka Foxbody från Östersund nu i Augusti som annonserades på blocket som lite gds då den stått i 4 år i ett garage utan att användas.

Drog upp med trailern o hämtade den, var inte direkt det jag hade hoppats på men nu var ja där och hade alltid varit sugen på en Foxbody mustang, fulsnygg på ngt sätt. Stolarna i den är bedrövliga och lacken under all kritik..bakljus etc etc.

Motorn är en 302:a på 5 liter med vortech kompressor (8-rib) och BBK longtube headers, X-pipe och American thunder ljuddämpare.

Sprutet är ett MS V2 3.0 med PnP och alla funktioner upplåsta från EFI analytics + LC-1 för bränsleblandninge

17" oXXo fälgar 4-bult med 245 bak och 225 fram.

Konidämpare gas justerbara

5vxl T5 låda

RAM hd koppling med tryckplatta

Org bromsar runtom

Dippad i ngn mörkblå kulör som blev efter ja slog ihop 2 burkar färg...

Har inga utsökta ideer men fått för mig att jag kan ha ngn att dricka öl med i garaget vintertid, gillar inte att ha saker ståendes utan dom ska användas.

Har sedan den kommit hem bytt motorolja,tändstift och spridare (390cc 4-hål) växellådsolja, packbox ingående axel, tätat avgasläkage, riktat en drivaxel, luftat kylaren och svarvat om kompressorhjulet samt byggt en intercooler som inte alls fungerar bra f.n men den byter vi ut mot ngt som klarar att leverera kall go luft!

Inom närmsta tiden skall den mappas om hos Tommy på Junggrens Motorteknik för det nya laddtrycket och spridarna, borde ge runt 500hk som den står.

Blir bilen kvar så finns det tankar om uppgradering:

* Kpl toppkit från American Muscle lr Summit, ger nog tot 100hk xtra med kompressorn

* Nya bakljus

* 5-bult konvertering med 31-spline drivaxlar och annan utvx bak

* "Dragracing" fälgar runt om

* Cowl huv minst 3"

* Nya stolar

* Halvbur

* Ny lack

Den som lever får se, det svänger fort i hockey :)

Har ngn bakljus från en LX och en drivaxel 4 bult är jag intresserad!

post-9440-144839657231_thumb.jpg

post-9440-144839657117_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...