Jump to content

Vad lirar du för instrument?

grufman

Recommended Posts

Vore roligt att höra lite vad folk lirar för instrument när man inte är ute och rattar med sin musse alltså.

Själv lirar jag lite elbas, 5-strängad ibanez sedan typ 5-6 år tillbaka, plinkar när lusten faller på, vilket brukar bli ungefär en halvtimme per dag, inte allt för avancerat ännu dock.

Nyligen skaffat en Yamaha altsax som jag tänkte försöka lära mig lira. Lektion med proffs inbokad näst vecka.

Någon annan som lirar några roliga instrument? Vilka musikstilar lirar ni? Jazz, rock, blues, folk, pop?

Lirat gitarr sen jag var ung, nästan hela tiden i band men inte för tillfället. Har mest fuskat med blues, västkust (typ Toto och Airplay) hårdrock och metal. Både eget och andras material. Har alltid varit galen i musik och att spela själv är ju extra roligt ☺.

/Micke

• 3 weeks later...

Jag har en akustisk Fender och en pianosvart Yamaha elgura med låsning av strängarna (bibehåller stämningen även om man använder svajjen brutalt). Spelar endast för "husbehov" då jag inte är så duktig. Vid de sällsynta tillfällen jag kopplar upp elgitarren stampar mina grannar i alla fall takten! ...tror jag.. :) Jag använder dock oftast hörlurar då andan brukar falla på under natten.