Jump to content

Roush axleback


Hornis

Recommended Posts

Jag har köpt nya djudämpare Roush axleback till min v sexa 2013, det låter kanon bra på tomgång och om man kör lugnt upp till 50 km/Tim sen låter det alldeles för mycket nästan som man saknade djudämpare helt, finns det något sätt att få till så att man får bort det dova

resonantljudet som är hela tiden när man kommer upp i hastighet eller är det bara att sätta dit originalet igen?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Haft samma dämpare till min 2011 v6 (fick med från fd ägare).

Bytte tillbaka till orginal rätt så fort. Visst låter de enormt roligt när man gasar på i låga hastigheter eller puttrar omkring på parkeringsplatser/står på tomgång men de dånar satan på motorvägen.

ligger man under 2000rpm vilket man ofta gör på motorväg så är det ett jäkla brölande. Blir liksom resonans i hela bilen.

De kallar det för ''drone'' i usa och det finns lite olika lösningar om man söker på det på nätet.

Något jag var nyfiken på va att göra svetsa på vad som kallas för ''side branch resonators''. Sök lite på det så får du se.

Den bittra sanningen att roush sport dämpare är gjorda för att låta så mycket de kan (i princip) och det finns en baksida till det, dvs för mycket ljud som man inte kommer ifrån vid landsvägskörning.

Det finns många dämpare så man kan hitta dem som passar en själv.

Corsa har ett par sportdämpare med:

'' RSC™ Technology. Corsa designs their mufflers using their own patented Reflective Sound Cancellation® Technology (RSC™) to give your Mustang an aggressive sound under acceleration and a drone-free experience while cruising. '' 

Så enl. mig så får man nog ta o byta till original igen, eller till andra... eller pröva nått roligt resonator bygge.

Så vida du inte skruvat dit dem tokigt och fått just en avgasläcka men det borde du nog höra ;) .

 

Hoppas det går bra för dig!

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...