Jump to content

Den svenska boken om Ford mustang


Recommended Posts

Hej, finns säkert en sådan tråd från tidigare men undrar vart man kan få tag på boken den svenska boken om Ford mustang, 

Vill få reda på information om 1965 GT paket, då jag har paketet på min bil men har en B-code och inte A. Diskuterade med en medlem i klubben och han menade på att jag hade GT upphängning av avgassystemet vilket jag förstår inte kan eftermonteras, vill därför ha reda på mer information om det faktisk kan vara en äkta GT men att någon har fuskat med vin nummeret vid renovering!

 

Hoppas någon kan hjälpa mig med detta

 

Mvh Tobias 

Link to comment
Share on other sites

Förmodar att du har en cab   76B står för cab med ponny inredning  som en gt skall ha  

74B stämmer inte alls .

 

dessa siffror står ej i chassinr   som tillex skall se ut så här       5F08K604321    

Link to comment
Share on other sites

Okej, jo det har du rätt i. det står helt säkert 76B och det är cab med pony inredning, men hur kan jag hitta fler grejer som kan bevisa att det är en äkta GT? För tidigare ägare menade på att den bara var monterat på GT utröstning vid renovering i staterna. Men som jag förstod så är det lite småsaker som sticker ut på en äkta gt utifrån en vanlig. Men vet inte var jag kan hitta den informationen

Link to comment
Share on other sites

Motor  A eller K kod, i chassienr...

Ponyinredning kan man ha utan GT paket.

Skivbromsar

snabbare utvxl styrsnäcka

Inga kofångarhorn eller tröskellister och de falska sidoluftinsläppen finns monterat på en äkta GT från fabrik,

fabriksfäste för dubbelt avgas kan man se under baksätet.

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Okej, för grejen är den att det är små detaljer som sticker ut som tydligen finns på den äkta GTn. Typ som fäste för upphägning av avgassystemet under sätet osv och vill därför veta vad mer jag ska leta efter, för idag sitter det en 289 med 4 portsförgasare.

Link to comment
Share on other sites

GT paket monterades bara på bilar med  motorkod  A och K  på fabrik ,   så din är en så kallad GT klone oavsett hur utrustad bilen är idag......  

Googla  65 gt  

Link to comment
Share on other sites

Jo, jag förstår det. Men jag fick den uppfattningen om att det det var vissa delar som tex upphägning till avgassystem, och flera andra grejer som som inte gick att eftermontera, eller vissa saker gick att eftermontera men att hål och liknande saker såg annorlunda ut en en GT eller ej.. Och många av dessa utstickande grejerna finns på min bil. Även om jag inte har en A-code eller K-code. 

Därför ville jag ha tag på boken för att kunna urskilja sådana saker.. Jag tror också att det är en Klone men tycker det är intressant och söka på det efter som att det är mycket grejer "gjort på fabrik" grejer som existerar på min bil..

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...