Djrogga February 10, 2018 Report February 10, 2018 Bytte stötdämparna till ett par som hittades på skroten för en femhundring för båda....överkomligt. Nu är det komfort....Vilken skillnad...!! Citera
dykarn February 13, 2018 Report February 13, 2018 Jag tycker min är stötig och har dålig väghållning kanske ska byta jag med. Citera
Djrogga February 13, 2018 Author Report February 13, 2018 Jag kollade med Mustang forum i usa,där sa man att stötdämparstången blir krokig och fastnar....tydligen ett vanligt fel. Därav att fjädringen uteblir,byte är ett måste. Köp ett par på skroten = billig fjädring. Citera
dykarn February 15, 2018 Report February 15, 2018 Vilken skrot köpte du ifrån? Hur vet man att dom man köper inte är krokiga dom också. Citera
Tbird February 15, 2018 Report February 15, 2018 Om de inte är krokiga så går stötdämparna att trycka in. Sedan kan de också vara helt slut, då får man en riktig gunghäst. Citera
dykarn February 15, 2018 Report February 15, 2018 Min är som att köra utan fjädring stöter och känns i ryggen Citera
Djrogga February 16, 2018 Author Report February 16, 2018 Dom finns lite överallt via bildelsbasen..... Tryckte ihop dessa och då ska dom åka ut lika fort och inte fastna intryckta som mina gjorde. Sen kan man köpa nytt också men för mig är det en bruksbil och då funkar det med begagnade prylar.... Citera
Djrogga February 20, 2018 Author Report February 20, 2018 ja,dom pajar...hydraulik stången blir krokig och fastnar som jag skrev tidigare...... Köp ett par billiga på skroten och det spelar ingen roll om dom kommer ifrån en med V6:a eller V8 dom är likadana. Citera
grufman February 26, 2018 Report February 26, 2018 Bra tips. Finns inget värre än sunkig stötdämpning. Svårt att byta? Citera
Djrogga February 26, 2018 Author Report February 26, 2018 Nej, 2 bult nertill och 3 uppe i tornet....det går fort med en mutterdragare,smörj med tunn sprejolja så att det går in i gängorna..... Citera
Recommended Posts