Jump to content

05 motor i -65 fastback


Stig

Recommended Posts

Att det inte skulle dröja länge för än någon la i en 05 cammer motor i en gammal bil, det kunde man ju ge sig på. Är det någon i Sverige som har samma tanke? Eller är det för hemligt! Motorn kommer i alla fall snart med förgasare och fördelare. Den går att köpa rakt över disk och ger ca. 400hk. Går säkert att trimma upp den till 500 utan problem.

Man blir ju lite sugen. Kommer att kosta ca. 5500 dollar.

http://www.fordmuscle.com/archives/2003 ... ndex.shtml

Vem blir först i Sverige?

Hälsning Stig

Link to comment
Share on other sites

Häftigt :) Hur är det att meka med så nya motorer?

Något som verkar ännu galnare dock är ju att dom tryckt i en V8 i en liten Focus.. :D

Link to comment
Share on other sites

Det är inte svårare att meka med nyare motorer. Det svåra är ju insprutning och det elektroniska. När man skalat av alla plastkåpor och annat skit så det ju bara motorn kvar. Motorer är ju i grund och botten de samma. Vevaxel , kolvar osv. Nu är det väl tre ventiler i den här men....so what. Och den här motorn går snart att köpa med förgasare och de kitet. Så det är nog bara att sänka ner i vagnen. Bellhouset vet jag inte om det passar från gamla lådor men det kommer nog grejor till det med.

Visst kliar det lite i mekfingrarna.

Stig

Link to comment
Share on other sites

Tjenar! apropå v8or i något underliga bilar. Jag var nere i australien ett år (2000-2001) och det var där som mitt Mustangintresse föddes. Såg filmen GI60S :P Var på liten motoruställn. i byn där jag bodde. Där fanns allt från NASCAR till Db-bilar, Hot Rods till Drag och Top Fuel dragsters. Men i en liten hörna fanns en Minni Cooper (gamla modelen) med trvärt monterrad V8. Mycket cool. 250 häst om jag inte minns fel. Har en bild på den någonstans här hemma. Och givetvis fanns det en och en annan Musse. Australienarna har ett stort bilintresse, allt från helvilda gatbilar/dragracers till nostalgi.

Mvh Niklas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...