Fredrik fd 863 May 14, 2003 Report May 14, 2003 Hej!Eftersom dollarn nu börjar komma ner i rimlig kostnad så blir det mer intressant att importera Mustang-66-delarna direkt från USA.Kan någon svara på vad som tillkommer vid egen import av nya delar ev. tull och moms m.m.?Även tips om duktiga/seriösa handlare av nya delar i USA emottages tacksamt, främst vad gäller delar i originalutförande (ej trimningar o.dyl.) Citera
Morgan CMC1314 May 14, 2003 Report May 14, 2003 Hej Fredrik.... Jag har provat att köpa från www.mustangplus.com rätt så dyra men en stor firma med stort utbudwww.mustang unlimited.com rätt så dyra men en stor firma med stort utbudwww.johnsmustang.com ofta bra priser rätt så liten firma med ett bra utbuddet blir nästan halva priset från USA även när dollarn var högreräkna att en dollar är ca 12:- med frakt och allt. IDAG !!även www.aapd.net/classicmustang verkar vara okej men jag kunde inte beställa där ifrån, dom skickade inget till sverige fickjag till svar. kansk för lite pengar då ca 4000:-mvh Morgan Citera
Fredrik fd 863 May 15, 2003 Author Report May 15, 2003 Tack för hjälpen Johnsmustang ser bra ut! Citera
Ronnie S May 15, 2003 Report May 15, 2003 Jag har bland annat köpt delar från Virginia Classic Mustang (www.vamustang.com) som håller vettiga priser tycker jag. Dom har inga trimdelar eller liknande, ej heller så mycket slitdelar, men annars finns det mesta till originalrenoveringen. Då jag beställt har jag faxat över beställningen och uppgett mitt kreditkortsnummer. Kostnaden för delarna och frakten (postpaket) dras då från kortet. När sedan delarna kommer till Sverige, får man en talong i brevlådan att fraktbolaget (Schenker i detta fallet, förr i tiden kom det till Posten, vet ej varför det kommer till Schenker numera.) har ett paket som dom vill dela ut, samt vad kostnaden för tull och moms blir (Schenker tar 200 kr för att tulla delarna). Jag brukar åka direkt till fraktterminalen och hämta paketet (och samtidigt betala tull och moms etc), då det blir smidigare för mig än att stanna hemma från jobbet för att ta emot paketet. Totala kostnaden beror ganska mycket på vad frakten blir, och det varierar ganska mycket beroende på vikten. Jag har hamnat på mellan 13 kr per dollar och upp till nästan 17 kr per dollar i totalkostnad (båda exemplen gäller dollarkursen som var i vintras). Det brukar ta drygt en vecka från beställning tills man har grejorna hemma.Det kanske finns andra sätt att köpa från USA på, men så här har jag gjort i alla fall. Citera
Recommended Posts