Gunnar Flyberg July 22, 2019 Report July 22, 2019 Gjorde misstaget att lägga båda nycklarna i en ryggsäck och slänga den i bagaget! Luckan öppnades (förmodligen för att "tala om" att nycklarna låg fel), som jag stängde (!) igen. När jag sedan gick till dörren för att öppna genom att stå nära handtaget, gick det inte att öppna. Vad göra? Som tur var hade jag lilla bakrutan öppen (cab). Försökte med en lång pinne att dra ut öppningshandtaget men det gick inte att få ut den nog långt ut. Inte heller gick det att öppna genom att med pinnen trycka på "öppna-knappen" eller "bagageluckeknappen" (låst). Det enda möjliga var att med en lång hård kraftig ståltråd (som Assistanskåren hade med sig) med en böj i ena änden dra ut handtaget så långt det gick. Då gick dörren upp! Visserligen gick larmet, men det gick att öppna bagageluckan med knappen under ratten och stänga av larmet med en av nycklarna... TIPS: Lås ALLTID upp bilen innan du öppnar bakluckan! Citera
Junkers July 22, 2019 Report July 22, 2019 Då har de nog ändrat på 2018 för jag stängde bakluckan tre gånger innan jag fattade att bilen öppnade igen pga att nyckeln låg där. Citera
Gunnar Flyberg July 22, 2019 Author Report July 22, 2019 Tack! Då har de tagit åt sig av misstaget och ändrat. Jag var tydligen inte ensam om detta... Citera
Recommended Posts