Jump to content

Stenskotts hel-e !!!


Kapten Telge

Recommended Posts

Hej likasinnade. Min Musse är svartmålad. Nu kört den på vägar de senaste 2 veckorna. Mycket sand och grus fortfarande på vägarna. Sett att bilens sidor och ja,faktiskt runt om har blivit skadad i lacken. Blivit lixom vita "prickar" där den ytliga lacken är skadad. Ja... jag tar det försiktigt, men det räcker tydligen inte på grusiga  sträckor. Nu min fråga..... Kan jag vaxa bort groparna med svart polish ? Eller vad har ni för tips ? 

Med vänlig hälsning Björn som jag heter 

Link to comment
Share on other sites

8 minuter sedan, Kapten Telge said:

Hej likasinnade. Min Musse är svartmålad. Nu kört den på vägar de senaste 2 veckorna. Mycket sand och grus fortfarande på vägarna. Sett att bilens sidor och ja,faktiskt runt om har blivit skadad i lacken. Blivit lixom vita "prickar" där den ytliga lacken är skadad. Ja... jag tar det försiktigt, men det räcker tydligen inte på grusiga  sträckor. Nu min fråga..... Kan jag vaxa bort groparna med svart polish ? Eller vad har ni för tips ? 

Med vänlig hälsning Björn som jag heter 

Det låter högst märkligt, håll koll på det så det inte blir värre, måste få se det nästa gg vi träffas.. låter högst otroligt att det skulle skett under din ägande 

Link to comment
Share on other sites

(redigerad)

Har det tyvärr. Suger fett !!!!

Tvättade bilen noga innan. Eländet har dykt upp nu de senaste dagarna,när jag kört en hel del. Var tex. hemåt nu i helgen. Och då menar jag inte grusvägar utan asfalt . Utanför Irsta senast rasslade det en hel del,måste du också märkt av 

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

Att polera bort stenskott i lacken är helt omöjligt. Antingen att du köper ett lackstift och duttar i stenskotten. Eller får du lackera om eller foliera.

Tycker ändå att det låter märkligt att det blivit så lätt stenskott på sidan av bilen. Hade inte varit konstigt om du kört runt o sprett i grusen. Men uppenbarligen har du inte det.

Link to comment
Share on other sites

1 timme sedan, Tobbe1977 said:

Att polera bort stenskott i lacken är helt omöjligt. Antingen att du köper ett lackstift och duttar i stenskotten. Eller får du lackera om eller foliera.

Tycker ändå att det låter märkligt att det blivit så lätt stenskott på sidan av bilen. Hade inte varit konstigt om du kört runt o sprett i grusen. Men uppenbarligen har du inte det.

Nää,det har jag inte gjort 

 

Link to comment
Share on other sites

2 timmar sedan, Kapten Telge said:

Hej och hallå. Verkar som att man kan polera bort "stenskotten" som nu inte verkar vara just stenskott, utan mer nåt annat ? F-n vet vad ? 

 

Är det inte stenskott så går det mesta att polera bort. Var bor du?

Jag har maskin och medel hemma om det är så att du bor i södra Skåne kan jag ge det ett försök..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...