Jump to content

Min felsökning på sn95 och min besvikelse av Ford AB Dennis Lundins Bil


87sn95

Recommended Posts

jag åkte AB Dennis Lundins Bil (Gotland visby) och sagt att Idle air control, TPS, temperature sensor MAF fungerar inte och på throttle body tar luft even när det är stängt (vet ej namn på svenska och sagt engeska delarna) och jag har kollat fel koder via (KOER dvs genom att räkna check engine lights och sagt dem ockå). Sen fick jag faktura 2340kr för felsökning ( dem sa till mig att min bil inte passar obd2 - jag vet och darför jag har sagt fel koder från början med KOER) och det känns som jag betalade onödan eftersom jag har redan visste/ sagt till dem från början att TPS, Idle air flow controller och temperature sensor MAF måste bytas och de säger samma sak tillbaka!

De sa till mig att de inte har felkod läsare, då jag undrar hur en bil service vet ej att läsa koder via KOER (även jag har sagt till dem fel koder 122, 998..) Jag har beställt begagnat throttle body (ingår tps och Iac) for 750 kr och bytt, nu fungerar allt och ger inte check engine. Jag undrar finns det nån ford service man kan verkligen lita på?

 

Jag blir super tacksam av era kloka råd, åsikter eller föreslag

Jag önskar er en trevlig kväll.

Här är länken

 

 

Link to comment
Share on other sites

Låter som du har en 1994-1995 Mustang.

Dessa är unika då de igentligen inte skulle finnas.

De var de enda Mustanger som har haft 3 siffriga fel koder.

Förstår att de flesta verkstäder inte har kunnande on minst 25 år gammalt system.

1996 blev ODBII det enda som fick användas av tillverkare för den amerikanska marknaden.

Detta för att verkstäder inte skulle behöva en container med olika kod läsare och olika typer av kablar.

Före 1996 hade varje bilmärke och ibland på modell nivå sitt speciella sätt för att läsa fel koder.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...