March 30, 200520 yr comment_15676 Hej,Vilket är det absolut effektivaste rostborttagningsmedlet/metoden, förrutom blästring och slipning?Finns ju en del att välja på. Men jag skulle vilja veta av er som har någon erfarenhet. Ha det,
March 30, 200520 yr comment_15678 Jag har provat rostätare. ehumm ... rosten kom tillbaks igen.. jag tror inte så mycket på dessa metoder. Slipa eller blästra så att du får bort alla porer. det e nog det som gäller.
March 30, 200520 yr comment_15682 Jag använde värmepistol och ett stämjärn/skrapa när det var tjock beläggning.
April 1, 200520 yr comment_15834 Finns bara ett att säga om den saken...... CITRONSYRA!!!!!köp en stor påse på ÖB för en tia, tillsätt varmvatten å lägg i de rostiga prylarna. testade på en massa stag o hållare som var riktigt rostiga, å lät de ligga i en vecka typ, sköljde av dem ...... = Nästan kliniskt rent!!
April 2, 200520 yr comment_15879 Skevab i sundsvall söljer eastwoods oxisolv, det är troligen någon variant på citron syra men den lämnar också efter sig ett lager av zink viket ger lite rostskydd .I övriga fall så är det väl fosfor syra som man använder sig av när man vill få bort rost långt nere i porerna.