patrik26 April 9, 2005 Report April 9, 2005 jag vart stoppad i en flygande ock fick ombes på min ny bes mustang gt-95n på position lysen fram och blinkers bak ,är det någon som vet velken sorts e de ska va e17 eller?///patrik Citera
95cobra April 11, 2005 Report April 11, 2005 det ska ite spela någon roll siffran/siffrorna efter E:et visar bara vilket land de är gjorda i. Det ska va OK oavsett omdet står ex. E1, E17, E4..osv. Citera
Pex April 11, 2005 Report April 11, 2005 Det står i vägverkets författning att dom oranga lyktorna ska vara av AVSEDD TYP dvs det räcker ej med att dom är oranga vid en reg-besiktning och jag tror att när jag reggade in min 94 i somras att det var E4 eller E5 som är avsedd för blinkers (bilprovningen vet)...Jag hade satt dit vanliga oranga "positions ljus" bak enligt besiktnings mannen men fick igenom den ändå (lovade att inte säga nåt)... mvh peter Citera
95cobra April 11, 2005 Report April 11, 2005 båda ja och nej, 4 oc 5:an är tilläggsiffror.. står det t ex E17 5 så är det en sidokörriktningsvisare, bak ska det står Ex 2b, fram ska det va 1a eller 1b.. Citera
Recommended Posts