Jump to content

Recommended Posts

Kollade under fördelar-locket och såg att ytan ytterst på rotorn är helt uppbränd, är detta normalt ?

Har kört 10000 mil med samma rotor i min gamla Volvo 240 och den ser ut som ny jämfört med mustangens....

mvh Peter :?:

Hej.

Att rotorn blir uppbränd kan bero på att du har kraftigare

spänning än i din Volvo. :?:

Jag tror i allafall att det är dax för en service och ny rotor

med tanke på man idag lägger hållbarhetstiden på stift,

tändkablar, fördelarlock, rotor, på 10.000mil däremot så

skall filter och oljor (vättskor) bytas betydligt tidigare. :wink:

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...