Jump to content

Recommended Posts

Hej!

Har du originalfjädrar i bilen nu? Eller har någon bytt till fjädrar med mittplacerade eller omvända öglor?

Man kan för övrigt byta bakre fästena ”schacklen” (hur stavas det??) till längre fästen. Tveksamt om det går igenom vid besiktningen.

____________

P-O Olsson

CMC 452

68 390 GT Cab

Hej.

Dom bakre fästena som hänger i rambenen bak är ledade

ena änden hänger i ramben och den andra sitter i bladfjäder.

Dom går att göra om med hjälp av plattjärn och bultar, om du

gör plattjärnen lite längre än originalhänkena så höjer du bilen.

Gör dom inte för långa då får du sjuttiotalslyft bak och då

kanske du vill lacka hjulhusen med någon flakefärg var vanligt

på sjuttiotalet.

Jag skojade till det lite bara :lol: , när du gör plattjärnen så

kan du passa på att göra dom längre än du kanske behöver.

Borra flera hål tex tre stycken så att du kan välja det som

passar bäst höjdmässigt.

Använd inte för klent material till hänken du behöver inte

oroas av att bilprovningen inte godkänner arbetet

på Mustangen. :wink:

Gäst

hej har extra blad att sälja .

det är bättre än långa länkar som man ser utan o bocka sig.

500:- spänn för ett par

Ja kanske jag ska köpa det av dig för jag har förlängt plattjärnen 50 cm så jag fick väl upp den lite grann men det blev ju som du säger man ser bladfjäder och skruven ser inte riktigt bra ut så skriv ditt telefonnummer så kan jag ringa dig (Mustang for sale).

Mvh

Anders!

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...