joce May 1, 2005 Report May 1, 2005 Tjenare jag har ett problem med att motorn bara går på 7 cylindrar på tomgång men när jag varvar den så kommer den 8 tonde är det någon som kan svaret på detta.......MVH Johan Citera
Lars Oscarsson cmc383 May 2, 2005 Report May 2, 2005 Hej.Detta är vad jag tror då jag haft samma problem, bytventilfjädrar troligen har någon tappat sin kraft kanske. Det kan också vara så att det blivit någon defekt eller skada på någon del av det mekaniska runt ventilfunktionentyp lyftare, viparm, stötstång. Jag kanske skall berätta att detta problem som du nuhar höll på att ta livet av mig och min Mustang. Jag bytte allt i tändningsväg stift, kablar, kontackter, kondingrotor, lock brytare, hela fördelaren men samma problemvi star gick på 7 cylindrar varvade och motorn gick på 8a. I mitt fall var det bara ren tur att jag upptäckte vad som varproblemet, någon har vid tidigare renovering eller sotningav topp använt sig av fel avgasventil. Den ventilen som var monterad såg vid en första kolllika ut som dom andra, felet var att knasterfästet på den utbytta ventilen satt något högre upp än på dom andra. Resultatet blev att fjädern inte har tillräckligt hårt motstånddå motorn arbetade på tom gång, först vid varvning komtrycket igång i lyftaren och då hängde ventilmekanismen med. Citera
Recommended Posts