Onsdag kl. 12:425 days comment_187625 Efter att tidigare kört Chevrolet Camaro Z28 cab 1997 i sex år och sålde bilen blev saknaden av en öppen sommarbil för stor. Camaron hade tyvärr levt ett hårt liv och efter fem problemfria år kom de dyra felen på rad. Tändmodul, vattenpump, rasad automatlåda och slutligen kompressionsläckage ut i vevhuset. Efter att ha lagt ut 49 tusen på reparationer innan jag hittade läckaget i cylinder 6 som innebar helrenovering av V8:an med en kostnadsberäkning på ca 40 000 kr pga hög dollarkurs litade jag inte på bilen längre. Hittade en begagnad LT1 V8 med hög och jämn kompression, inga oljud och bra oljetryck på Camaro och Transam skroten utanför Landvetter för 12 000 kr som lät som en bra lösning. Konstaterade smärtsamt att motorn inte gick att lyfta ur utan var tvungen att sänkas ner tillsammans med framvagnen med bilen hängande på en billyft. Fick ett kostnadsförslag av en mindre verkstad på 15-17000 kr för jobbet gav jag upp. Det innebar att om jag gjort det hade jag lagt ut nästan samma summa på reparationer som bilen kostade när jag köpte den. Efter att ha funderat några dagar blev jag uppringd av en av bilmekanikerna som blivit förtjust i bilen. Han såg det som sitt vinterprojekt och efter lite diskussion om priset sålde jag den. När sommaren kom i år saknade jag att åka öppen V8 bil. Hittade av en ren slump på Blocket en snygg och fräsch silvermetallic Mustang GT V8 Cab årsmodell 2000 utanför Falköping där ägarfamiljen väntade sitt tredje barn. Med sorg i hjärtat hos hela familjen kände dom sig tvungna att sälja då de vuxit ur den. Vi kom överens och det blev affär. Är mycket positivt överraskad av bilen som är körglad, bra åkkomfort, har mycket bra vägegenskaper då den är sänkt, rapp och alert motor med snäll bränsleförbrukning. Kort sagt en mycket mer mogen och modernare bil än vad Camaron var. Är mer än nöjd med den och närmare än så här har jag aldrig varit min drömbil som är Steve McQueens Bullit Mustang. Ändrade %s av %s (%s)
Lördag kl. 12:382 days comment_187632 Intressant historia! Har själv haft 2 Camaros LT1. Dock lite nyare än din och helt problemfria under min ägo. Men numera ersatta av en Musse GT 5.0. Tycker precis som du att det är ett rejält lyft. (Även skönare än de två Corvetter jag haft i mellantiden). Välkommen hit!