sbkingz July 19, 2005 Report July 19, 2005 hej,jag har en mustang gt -99 och har lite problem med AC:n. För det första så kommer det ingen kall luft när jag sätter på den och när AC:n är på så börjar bilen gasa "själv". d.v.s varje 3-4 sekunder gasar den lite av sig själv. någon som har någon aning vad det kan vara.Tacksam för all tips Citera
David_gävle July 19, 2005 Report July 19, 2005 Det första du ska kolla är om ac-kompressorn slår till eller inte.Om den inte slår till så ska du hitta en ventil på någon av ac-ledningarna och ta ett passande föremål och titta åt ett annat håll, tryck ner ventilen. Hör om det kommer ett RIKTIGT högt tryck ur ventilen eller en liten suck ur den.Om du behöver mer hjälp så kan du försöka kontakta mig. Jag har rätt utbildning för ac. Citera
Gäst July 24, 2005 Report July 24, 2005 HejJag har nyligen köpt en -96:a och den gjorde precis så som du beskriverJag fyllde på gas och sen rättade allting upp sigd.v.s lugn tomgång och kall luftAC.en kan tydligen läcka om man inte använder den på en längre tid Citera
David_gävle July 24, 2005 Report July 24, 2005 det som kan hända om man inte använder ac regelbundet år att o-ringarna torkat ut och börja läcka. Hoppas bara att du bytte torkfiltret också, annars kommer du få byta hela anläggningen. Citera
Recommended Posts