Jump to content

Recommended Posts

Om man importerar en mustang från USA där bilen t.ex är trimmad med kompressor/turbo etc. Vad händer då vid besiktning i Sverige.

Måste man återställa till orginalskick eller blir det ny typbesiktning etc.

Samma funderingar även vad det gäller avgassystem och kat.

Om man importerar en mustang från USA där bilen t.ex är trimmad med kompressor/turbo etc. Vad händer då vid besiktning i Sverige.

Måste man återställa till orginalskick eller blir det ny typbesiktning etc.

Samma funderingar även vad det gäller avgassystem och kat.

Jag kan bara svara på frågan ang avgassystem & kat. CO och HC värdena måste vara godkända enl Svenska värden. Lambda värdet har dock ingen övre gräns iom att det sitter luftpump på de flesta moderna Mustanger. Så ett godkänt kat system är ett måste, ialla fall på nyare bilar.

Att bilen är trimmad etc är nog ok så länge avgasvärdena är godkända. (Tror jag)

Jag skulle då personligen passa mig noga för att ta in en trimmad bil, du kommer få ett :evil: med AB Svensk Bilprovning.

Mvh

//Tommy

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...