albert October 15, 2005 Report October 15, 2005 Jag bytte för några år sedan stötdämparna ena bladfjädern bak efter att den rostat (!) av. Jag köpte en begagnad från bilskroten. Denna var naturligtvis inte mycket bättre än fjädern på andra sidan. Hela bakvagnen är ganska säckig och fjädringen bak slår i botten vid högre fart över t.ex. järnvägsövergångar när vi åker två vuxna och ett barn i bilen.Vilken firma säljer nya bladfjädrar till denna bil? Finns det krängningshämmare bak att köpa till? Citera
göran cmc 302 October 15, 2005 Report October 15, 2005 Fjädrar och kränghämmare finns att köpa i USA - kolla leverantörer på vår hemsidaI Sverige måste Du låta tillverka hos någon fjädertillverkare alt skroten igen. Citera
Pettsson October 16, 2005 Report October 16, 2005 Jag köpte mina fjädrar från Yankee Parts i Göteborg (finns den firman kvar?). Var inte särskilt dyrt då i alla fall. Har även ett par helt nya i garaget, ska finnas ett par bussningar till bakre infästningen nånstans också.Du kan ju hojta till om du vill ha dom. Citera
mrv8 October 16, 2005 Report October 16, 2005 *hmmm*yankeepartsHär är webb adressen till sidan men hur är det med detta företag nu mer?Sidan verkar ju nästan ner lagd?Någon som vet om dom existerar?http://www.yankeeparts.seMvhMrV8 Citera
Recommended Posts