November 11, 200519 yr comment_23544 Håller på att bygga om min 351c 4v satsar på 400+ skall köra med orginalstakar så min fundering är skall jag ha pressad kolvbult eller flytande.tacksam för alla svar och ideer.Mvh johan
November 12, 200519 yr comment_23556 fullflytande är alltid bättre om man ska hålla på och meka med maskin...men å andra sidan sätter du ihop den och bara ska åka sen kan Du lika gärna,,,,eller ännu hellre ha pressad mvh R
November 13, 200519 yr comment_23577 Efter att ha haft 3 förstörda block med pressad kolvbult, kommer jag inte att använda det igen vid minsta lilla trim, bara på standardmotorer. Tur att det var "vanliga" block, inte 'specialare.' Lite mera ryt, och det blir med låsringar, åtminstone för mej.
November 14, 200519 yr comment_23592 400 hk är väl std??berätta lite om vad som hände?Har själv erfarenheten att gör man bara jobbet rätt och inte ska ta isär grejorna är pressad ett bra alternativ. Framför allt för dem som tycker det är dyrt att bygga om till fullflytande.Själv har jag fullflytande i alla mina hobby bilar....men så är de inte orginal heller....nja förresten El Caminon med 500 hk har nog pressad tror jag,,,,mvh R
November 14, 200519 yr comment_23605 Joo, standard räknas väl som 400-450 Hp, beroende på volym o utförande. Jobbet är garanterat gjort rätt alla gånger, men det förefaller som bulten skulle långsamt åka utåt ändå. Brukar varva ganska friskt, också med tunga kolvar, så det kan vara det också. Har inte forskat desto mera, utan bara övergått till bussning och låsringar. Chrysler kanske förefaller vara extra känslig för detta fenomen, har inga fakta dock. Kan ha med kolvhastighet och vikt att göra. Har en 302 på 360 hk/450 Nm, i ena Mustangen, den har pressad tapp. den varvas dock inte mer än 6-6,2K.
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.